Alla inlägg under september 2011

Av Ingela - 28 september 2011 21:24

Oj vad tiden går fort. Måndagen kommer och dagen efter är det fredag och jag fattar inte vart tis, ons och torsdagen tog vägen  Fast jag hinner med en hel så det är väl därför tiden går så fort. Är det inte loppisfynd så är det scrapbookingen *ler* Fast nu har jag ett litet litet litet projekt framför mig ...... Jag och sonen ska byta sovrum   *SUCK* säger mannen för det blir inte så litet projekt eftersom det både ska spacklas (fast bara småhål) och målas i Chris gamla rum. Jag vill ju ha min gula färg där. Sonen får tyvärr stå ut med min gula färg och den blommiga tapeten för där gör vi inget. Jag behöver lite mer utrymme till mina prylar och sonen är inte hemma lika ofta så då använder jag ju hans rum *ler* Och som tur är har jag en förstående och klok son som förstår sin gamla mor   Men när detta lilla byte skall göras det är en annan femma ....... helst innan jul

Mannen har oxså några ideer om vad som behöver göras här hemma men innan han får påbörja ngt skall han fixa trösklarna   Det skulle ha gjorts i ett år nu *suck*

Men jag måste visa mitt senaste pyssel från Mixhuset (första bilden) ...... dagen efter gjorde jag en till som jag gav min lillasyster  

      

Jag gjorde även detta lilla kort till henne  

   






Av Ingela - 18 september 2011 11:53

Jag har upptäckt scrapbooking  Jisses så roligt det är. Igår var jag på en av Mixhusets anordnade scrapbooking träffar. Vi gjorde små paket som man kan lägga både choklad, biabiletter eller trisslotter i. Jag föll som en fura för detta pyssel *ler* Som om jag inte redan har att göra *s* Har suttit hela fm och pysslat. Igår, innan jag gick hem, köpte jag lite nödvändiga prylar men får ner där på måndag igen för lite saknas. Men jag kan väl inte säga att jag är helt grön på detta för jag brukar handla till kort och göra dem själva vid fester, kalas eller födelsedagar.

Dessa har jag nu gjort ........

     

Vi är några stycken från jobb som tycker om detta med scrapbooking så det blir väl mer det än syjuntan kan jag tänka ........ fast man kan ju blanda lite...... en stund virke och en stund scraping  

Men nu ska jag snart iväg på den vanliga utflykten, HIFs affär *ler* 

Ett litet fotto på den lilla ...... hon gillade mitn senaste köp *s*

   




Av Ingela - 10 september 2011 17:27

Förra helgen, på söndagen, hade HIF sin "höst" loppis. Jisses vad folk där var. Jag gjorde ett fynd men inte till mig själv utan till en polares svärdotter   Jag hittade det vanliga, terakottakrukor och ramar och annat smått och gott *ler* En lite större träram,4 riksdaler fick jag betala för den och som numera är vitmålad. Ett av mina andra fynd, pinnastolarna, är snart båda vita. Eftersom sonen bor övervägande hos pappa har jag hemst mycket tid över och vad gör man då om inte fixa till sina loppisfynd   Tog tag i mitt förråd förra helgen och la ut en hel del på blocket, saker som legat en hel del år och som  inte blivigt använt. Några är sålda och en del blir väl inte sålda ....... och det åker till HIF så att ngn annan blir lycklig över ett fynd (kanske) I morgon blir det den vanliga utflykten till HIFs affär ...... kanske ett fynd blir gjort, vem vet   Man måste förnya sig ibland och det behöver inte kosta så mycket. Jag skulle vilja byta ut mitt vitrinskåp mot en lite lägre skänk i vardagsrummet och det är bara till att vänta, för tillfället dyker upp förr eller senare *ler*


Var inne hos en granne i em och jag tycker det är roligt att få se hur andra har det ....... vilket inte min man tycker   för då vet han att jag får en del ideer ..... vilket jag mycket riktigt har fått   Pallkragen åker nog bort ..... igen. Tog fram den i våras mycket för att vi skulle ha våra kryddor där men jag tror vi skall ha dem på framsidan. Och jag vågar knappt skriva det men kanske ta bort några plattor vid förrådsväggen och göra en rabatt där till våra kryddor   

Fortsättning följer ...................

Ha en trevig lördagskväll alla vänner   



Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards