Alla inlägg under oktober 2009

Av Ingela - 30 oktober 2009 23:59

Idag har det varit en lååång dag.

Halloweenfest för våra fyra vänner och mycke skall göras och förberedas........ Köpte en fem kilos pumpa häromdagen för jag tänkte sylta lite pumpa samtidigt som jag använder lite till festen.

Blev riktigt stolt över mig själv i fm där jag började karva i denna stora klump. Har aldrig i mitt 46 åriga liv köpt eller ätigt en pumpa men smakade hemma hos föräldrarna och fasnade direkt.


Så i fm förberedda jag till inäggning av pumpa, och gjorde pumpasalsa (vilket blev skitgott). Sonen fick senare skära ut ögon och mun och ställa den på trappan med ljus i. Tyvärr missade vi att fotta denna vackra syn Obestämd


Sen skulle det dekoreras här hemma, både ute och inne.

Stackars grannarna fick treva sig fram i mörkret innan sonen satte levandes ljus i trappuppgången......Hade satt bottnar från muggar över ljusknapparna så att man inte kunde tända *s*

Skoj hade vi iaf och fint blev det och vännerna blev imponerade........

Mat i överflöd som vanligt när vi träffas så man blir totalt överstinn och däst efter maten men vännerna tyckte det var gott så det lyckdes jag med. Men vi har mat för resten av helgen....kan vara rätt skönt att slippa laga mat eftersom jag hållt på hela dagen.

Recepten som tex pumpasalsan och inlaggd pumpa kommer jag att lägga ut på min hemsida när jag får en stund över. Gjorde lite snaks till drinken innan maten och den var super. Mixade räkor med mango mm...... supergott (lägger ut receptet)

Det var Halloweenfest och då klär man ut sig men de enda som hade spökat ut sig var jag och min son......tradiga gäster man har som inte kan spöka ut sigFlört Foto kanske kommer sen *ler*


I morgon blir det bilfärd till Örkeljunga och pappas grav sen ner till "stan". Långlördag...... kanske en öl  nere  på Cafe CentraCool

Av Ingela - 29 oktober 2009 22:50

Idag har jag och min son haft "mor och son tid" Skrattande 

Skulle ju till Kristianstad för att ta sprutan, tyckte då att sonen kunde följa med. Så när den var tagen stack vi in till centrum.

Började med att ta en liten fika, jag en fralla och Chris en STOR kanelbulle *mums*. Sen shoppade sonen loss med mitt visa kort *s* men han behövde lite nya tröjer eftersom han växer. Jag fick titta lite på kläder men jag hittade inget speciellt......Men det var mysigt att bara strosa runder med honom och få umgås. Tyvärr gör vi inte det så ofta. Avslutade med att gå på BurgerKing.


Eftersom jag tagit sprutan ville jag hem och ta det  lugnt en liten stund innan vi hastade vidare.

Chris har fått lov att fixa ett ungdoms mastercard och han ville ner på banken och fixa detta innan de stängde......FIXAT *ler*


Alltså...... en liten speciell dag för mig och sonen.

 Fast jag kan nog ändå tycka att han och jag har våra stunder tillsammans med jämna mellanrum. Vi brukar gå på bio och vi är även ute och äter på resturang med jämna mellanrum. Oftast passar vi på att göra detta när vi är ensamma och Peter är i Sthlm eftersom jag tycker det är viktigt att Chris och jag umgås själva. och jag tror att det är uppskattat från sonen sida me *ler*

Hade tängt vi skulle åka iväg och bo på hotell med men det får vänta ett tag till Cool

Av Ingela - 28 oktober 2009 21:29

Det känns skönt att känna sig ok så man kan få lite gjort........fast jag har inte fått gjort någonting tycker jag. Mest traggat en massa skit med en himla massa personer idag *ler*

Var på Kommunal nästan hela fm och och la mig i och nerom Maxi, sen var kl två Obestämd Träffade ju folk jag kände på maxi me och som alla i min omgivning vet kan jag ta rätt lång tid på mig när jag är på maxi *s*.

Sen vet jag inte riktigt vad jag gjort mer idag ...... hmmm...... Tvättat lite *ler*


Jo jag har bokat den 5-6/12 med min syster och svåger, vi ska bo på hotel *ler*

Jag har även bestämt med en polare att vi två ska åka iväg på Spa när min behandling är klar!!!! Hotell Erikslund

Träffade en tjej som genomgått det jag gör nu, och hon hade åkt iväg till grekland nästan direkt efter sin sista behandling.Hon rekomenderade mig att göra detsamma. 

Göra ett avstamp och lämna dessa helvetesveckor bakom sig och blicka framåt och ta nya tag.

Jag tog henne vid orden och ska nu boka en natt på hotell/spa med en tjejpolare.......Ska bli helt underbart......lite vin och bara va Cool


Men jag går händelserna i förväg Gråter Jag har en j-a behandling kvar.

I morgon ska jag (och sonen) åka till Kristianstad för att  jag ska ta svininfluensasprutan......jag är fortfarande osäker på om jag skall ta den eller ej men för min egen säkerhet bör jag nog överväga att ta den........

Av Ingela - 26 oktober 2009 22:59

Ny dag och nya utmaningar.

Efter gårdagens middag kändes det som om att jag kan börja leva igen...... äntligen kan jag få göra lite om dagarna utan att sitta och stirra på väggen i min lägenhet Glad´


Så idag har jag varit lite mer aktiv faktist......varit ute med mina fina gummistövlar i regnet en runda. Jag mår bra i detta ruskiga väder *ler*.

  

Var inom Lotta och pratade strunt några timmar innan jag skulle till G-klineken och ta prover.

Jag var och hämtade lite Halloweenprylar hos Lotta för jag har bjudigt hem mina vänner på en spökfest på fredag. Jag kände att jag måste ha ngt annat att tänka och vad passar då inte med en fest för mina kära vänner. Mer vågar jag inte skriva om den för då läser vännerna vad som skall hända *ler*

men jag lovar....jag har haft många roliga timmar framför datorn *s* (fortsättning följer)


  


Av Ingela - 25 oktober 2009 09:42

Fan vad jag är trött på mitt liv för stunden Skrikandes Hatar det liv jag lever och önskade det kunde gå över *suck*.

Jag går här hemma som i en bur och försöker överleva.......äter lite mos och undrar vad det är jag stoppar i munnen Obestämd Fick byta påslakan i går när jag la mig för jag hade använt fel sköljmedel den gången jag tvättade......luktsinnet är på topp *ler*

Igår bara satt jag och fattade inte hur jag skulle orka med dagen.....

Innerst inne vet jag att jag mår bättre om jag försöker gå ut varje dag men jag har inte orken nu. Bara jag diskar blir jag ju nästan anfådd Förvånad 

Men idag regnar det och tro det eller ej men det tycker jag om *ler*. Så när jag diskat färdigt (vilar från det nu) ska jag gå en runda runt kvarteret....... och andas in det sköna friska  och blöta höstlukten *ler* I mina fina gummistövlar........


Jag hoppas det vänder snart så jag slipper må så här.......sonen har lov nästa vecka och ska vara hos pappa med en polare så jag hinner hämta mig lite. Men jag hade ju önskat att vi kunde hittat på ngt ihop Gråter
Jag lever för vår Londonresa i Maj........hade jag inte haft den att se framemot vet jag inte om jag orkat detta.
För nu är det tungt!!


Mor bjöd hem mig på middag på kvällen. Min syster skulle oxså komma så jag tyckte att det lät som en bra ide. Behövde komma ut ur buren lite *ler*

Och vilken lyckoträff det blev Skrattande. Mors kycklinglåda med kokta potatisar mums.......Två öl slank ner så lite piggare blev jag nog Cool. Det är kanske fel av mig att gömma mig, ensam, i lägenheten en hel helg och inte umgås med någon. Men sammtidigt känner jag att jag behöver läka. Men kvällens utflykt bevisar ju att jag även behöver sällskap.

Till nästa behandling är detta redan löst *ler*. Vi är bjödna på namngivning hos vänner helgen efter min SISTA behandling så då är jag inte ensam hemma utan då är båda man och son hemma.


Under kvällen satt jag och min syster och planerade/drömmde om vad vi skall hitta på längre fram...... *s*
Först och främst ska vi åka till Malmö på en hotellövernattning innan jul och göra Malmö by nigth Cool. Sen har vi planerat julaffton *ler*. Sen vill vi åka till sydligare breddgrader med våra familjer...... nästa höst  *drömmer* Syrrans pågar vill hellre åka till småland och bo i stuga men de är nerröstade (vågar inte flyga).


Jag har ju funderat på att renovera några rum när vår förening går på avloppsstammarna i lägenheterna.....då blir det ändå så fruktansvärt rörigt och skitigt här så då kan man dra överallt utan att det märks.....men.....jag har ändrat mig......Jag ska använda mina pengar till att resa istället Oskyldig. Om jag nu gått hemma i ett halvår och levt på den inkomst jag fått från fk så bör jag ju kunna försöka spara en hel del när jag börjar arbeta heltid...eller hur??
Fast om jag tänker tillbaka hur det var när jag gick hemma med ryggen och sen började arbeta heltid så började pengarna rulla rätt snabbt *s*. Men om jag ger mig f-n på att vi skall resa så bör jag ju fixa det......

hade varit oehört roligt om jag kunne ge min son denna erfarenhet....fast han får nog inte följa med på alla resor *s* och jag tror inte han vill eller kan heller.

Denna resa vill jag göra med min man...... Marocko

Av Ingela - 23 oktober 2009 12:26

Inatt har jag drömmt om gymnasieskolorna Chris kollade in på mässan Obestämd Vi var ju där i gårkväll och det var intressant men jag hade ju gärna sluppit drömma om skolorna *s*.

Han tittar mycket på Johnbauer skolan men jag och pappa vill att han inte glömmer tekniskan.

Men fy för att göra ett val som gäller ens framtid.....vet man vad man vill när man går i åttan?'

 Sonen lutar åt IT.....hmmmmm som tur är har jag en vän som kan mycket om detta så jag tänkte sonen skulle få sitta ner en stund med honom och diskutera detta heta ämna. Men jag litar på min lille kille, jag tror att han har rätt bra koll på vad han vill.

Han har koll på en himla massa som jag inte har koll på Guld i mun och det är ju bra *ler*


Idag har jag även gett mig på att dammsuga och det är ju inte det lättaste men det gick. Fast jag ska ta en lite napp för jag ska ner och röja på Maxi sen *ler* Där nere har jag ju inte varit på en hel vecka så det är ju ett måste.

Tänkte försöka göra en liten räkmacka till mig ikväll......Har ingen smak i munnen och magen bullrig men det hade varit gott med ngt annat än en rostad macka och eldorados äpplejuice Obestämd
Sonen ska åka till pappa ikväll och gubben ska inte heller vara här i helgen så jag ska bara va......

På söndag är det prylmakrnad på Hlms gården så då får jag väl cykla dit en runda.

Av Ingela - 22 oktober 2009 16:44

Vaknade fyra i morse (trode jag). Tankarna snurrar runt i huvudet och ger mig inte ro Gråter Upp på toa, dricka lite vatten och hoppa i säng igen och försöka komma till ro en stund till....men icke. Hörde grannen gick ut med hunden och tidningen kom......tittade på klockan och den var fyra!! Alltså vaknade jag tre Rynkar på näsan
Tyvärr är det korticonens biverkningar. Som tur är kan jag vila ett antal gånger under dagen och det har jag gjort. Har inte riktigt kommigt igång ännu.......susar i huvudet, magen bråkar och ingenting smakar så jag vet inter iktigt vad jag skall äta *sur* Föröker dricka så jag får vätska i mig.


Jag har faktist gjort en glad sak precis......

Jag har bokat biljetter till Riverdance sista uppträdande i Sthlm den 9/1 på Anexet. Det ser jag framemot, en trevlig liten utflykt att göra när man varit hemma och sjuk i ett halvår Glad Kattorna orkar jag inte asa på så jag får åka upp för en natt bara.....biljett tor X2000 kostade 490 så det var inte så farligt.
Vi har sett Riverdance gänget två ggr redan och det är en underbar upplevelse. Sorgligt att de inte skall komma hit mer. Får titta på Youtub om man blir sugen.


Något som jag oxså skulle vilja göra när jag är "frisk" är att åka på spa....någon som vill följa med? Det har jag alltid drömmt om att få åka på. Vad härligt att få bli ompysslad *ler*

Av Ingela - 21 oktober 2009 09:16

Efter denna behandling har jag mått fruktansvärt dåligt Gråter. Sov nästan hela måndagen och tisdagen var helt värdelös. Låg hela dagen och kunde knappt äta. Har fått extra näringstillskott drycker men de är inte så goda. Bara den som smakade oboy och var för ettåringar *s*. Dricker även Eldoraders juicer så det står upp över öronen *s*


Idag är det lika segt men jag får tvinga mig upp för att äta och försöka plocka undan lite, diska och kanske duscha..... Doktorn tyckte det var bättre att jag var igång än låg hela tiden. Kroppen stannar ju upp med både det ena och andra om man inte rör sig. Ska gå ner till Gethornet sen och handla en mjölk.


Mamma kommer med lite mat till oss idag och till i morgon. Gud välsingne henne Skrattande pallar inte ens laga mat och då är det illa...... Tar en dag i tagen men jag vet oxså att det blir bättre.


Måste piggna till tills på torsdag för då är det gymnasiemässa på Begendalshallen och det ska jag och Stefan gå på med sonen...... spännande. Chris har några funderinga på vad han vill läsa och var. Som tur är ligger de i Hässleholm eller kanske inte Obestämd Min lille son är STOR Förvånad *stolt mor*


Jag har även fått en liten följeslagare här hemma......mer än innan *ler* Det är Eco. Sitter jag vid köksbordet sitter han antingen bredvid mig i soffan eller i fönstret. Ligger jag i soffan, ligger han i fotöljen. Går jag in och vilar ska han gärna ligga en stund på min arm.Han sover även bredvid mig hela natten och det gör även lilla Alice. Trevlig att ha sällskap när man mår så dåligt.

     


Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards