Alla inlägg under augusti 2009

Av Ingela - 31 augusti 2009 15:24

Halva dagen har gått och jag vet inte vad jag gjort...........hur hinner man med allt när man arbetar heltid ????????


Började morgonen med en promenad på tre kvart. Helt underbart var det så i fortsättningen blir det morgonpromenad. Nyttigt för fläsket nu när man inte kan gå ner på Nautilus och träna.


Läste på Aftonbladets hemsida i dag om de sjuka som tvingas ut i arbetslivet fast de är sjuka. Då kände jag på något vis att jag  ändå är lyckligt lottad fast jag fortfarande går på behandling för canser. När alla behandlinga är över kan jag gå tillbaka till mitt arbete på full tid. Tyvärr är det inte alla som kan det.......
Träffade även min handläggare från försäkringskassan i fredags. Hon talade om för mig att jag måste tillåta mig att vara sjuk och att jag inte kan börja arbeta förrän alla behandlingar är över. Och jag som varit nervös för att hon skulle ha ut mig i arbetslivet fast jag inte är frisk.

Fast jag vill bara börja arbeta......avis på alla som arbetar....detta är inte jag *snyft*

Fast denna veckan är den jobbigaste även om jag mår som bäst nu. Imunförsvaret har dalat och då är jag som mest mottaglig för infektioner så jag kan inte vara ute och röra mig bland folk hur som helst. Så jag kan inte åka till Ullared*'s* Får ta och putsa mina fönster som jag har gått och glott snett på ett tag nu.......

Av Ingela - 30 augusti 2009 12:59

En egen liten bloggsida....känns lite kusligt faktist *ler* man ska ju skriva lite vettigt här och inte en massa trams eller?


En vän till mig frågade varför jag inte skrev i en blogg om vad som händer i mitt liv just nu och jag har funderat en del på det och det är kanske rätt vettigt.

Jag kanske kan hjälpa andra i samma situation och samtidigt få prata av mig lite.

Från början:

Den 19 maj upptäckte jag en knuta i mitt bröst, gick till Göingekliniken och fick undersökt mig. Blev skickad till Kristinstad för ultradjud, mammografi och cellprov. 14 dagar senare fick jag besked på att jag hade bröstcanser.

1 juli blev jag opererad och fick besked på att det inte spridigt sig till lymfkörtlarna men att det var en tumör som ej var hormonbehandlingsbar så jag var tvungen att få cellgift 6 ggr med 3 veckor imellan.

27/7 fick jag min första behandling och det var väl rätt ok MEN den 10/8 fick jag min andra behandling och jag trodde jag skulle.......och hur skulle jag klara 4 ggr till!!!!!

Men nu har det gått 14 dagar och jag har överlevt *ler* och jag har en vecka kvar innan nästa behandling.

Nu känner jag mig mer normal fast kondisen är i botten.



Under eftermiddagen har jag bakat hallon/blåbärs paj och ska bjuda gubben på det. Den ser smaskig ut........

Problemet när man går hemma och "mår bra" och inte har ngt att göra bakar man *ler*. Inte bra för vikten.

Ska försöka gå ut och gå varje morgon i veckan som kommer. Går ju ändå upp med sonen så tiden finns.
Längtar till dessa klara kalla mornar och när solen skiner.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards