Alla inlägg under mars 2010

Av Ingela - 27 mars 2010 16:50

Det blev inget med min och Tinas loppis runda men Peter och jag tog en annan liten runda *ler*.

Först åkte vi  till Tyringe och gick på förmedlingscentralen. Inga speciella fynd där mer än lite servetter till sonens konfadag, sprayfärg till projekt jag har *s*, hittade även en liten limpicka (som Simon och Tomas oftast använder) och den har jag även använt sen vi kom hem, visar detta på bild sen.

Efter det körde vi till trästället......... hittade en hel del som jag vill ha till mitt nya hem men jag väntar att handla tills jag flyttat........ så slipper jag asa runt på det sen.

Efter det körde vi till ett ställe jag aldrig varit på, Humlalyckan ett gårdscafe och inredningsbutik. Många söta men dyra ting. Jag hittade ngt sött som jag ska sätta upp på lilla toan när jag fixat till den   Vi åt av deras buffe........mycket gott och trevligt ställe. Detta ställe kan jag rekomendera med gott hjärta.


Väl hemkomna tog jag mig en liten powernap....... vi var hemma hos Lotta och Janne i gårkväll och spelade canasta så kvällen blev sen  
Utvilad och glad tog jag tag i ett av mina "små" projekt *ler*. Köpte en lampfot när HIF hade halva priset, 15:-, sen hittade jag en lampskärm på ÖB men när jag satte på den tyckte jag att skärmen var lite lite kort...... då kom jag på en ide som jag sett Simon och Tomas göra ......... så här fint blev det *myser*


    


Av Ingela - 23 mars 2010 21:53

Jag är superglad att jag har andra bloggare som jag kan gå in hos och besöka *ler* Älskar att surfa runt och titta på vad för fina saker de fyndat på sina   loppisbesök Ibland blir jag lite avis för jag hittar aldrig sådana fina saker....... kanske till våren när det blir lite varmare så dyker små loppisar upp här runtomkring oxså *ler*

Hittade en fin talrikshylla på Pingstkyrkan förra lördagen MEN HANDLADE INTE DEN och det ångrar jag bittert nu *sur* men det dyker säkert upp en ny i sommar....... inget att hänga läpp för. Det var inte meningen att jag skulle ha DEN hyllan.

På lördag har Tina och jag pratat lite löst om att ta en loppis runda..... jag har hittat en blogg där en tjej skriver om olika loppisar i bla Skåne. och där var en hel del faktist..... fst alla har väl inte riktigt öppnat ännu men vi kör *ler*


När det blir varmare ska vi ta en runda i Småland oxså *myser* Tänk att hitta en gammal lada med bara en massa gammalt bråte och göra dessa fynd som man drömmer om   


Dagarna går och det funkar att arbeta 50%. Känner mig inte lika stressad längre utan känner att jag kan i lugn och ro utföra mitt arbete och ändå bli klar på fyra timmar.

Tyvärr har jag inte varit sååå mycket på gruppbostades som jag önskat utan facket har tagit ganska mycket av min tid. Förhoppningsvis skall det lugna sig snart så jag får vara på villan..... det är ju det jag vill!!


Medecinen jag fick av doktorn har jag tagit två ggr, nu lite mindre och det har faktist funkat. Tog för knappt 1½ timme sen och känner att snart är det dags att sova. Tog på grund av att jag vill komma till ro i kväll ............. i morgon.........


I morgon känns det som sorgens dag........... vi ska gå på begravningen. Vår kära och nära vän Ulf skall begravas. Det blir en tung dag och jag kan tänka mig att vi inte orkar mer än det, denna dag.

Tyvärr har jag inte så många ord om detta för stunden för jag blir ledsen när jag tänker på honom. Kanske jag kan skriva lite mer längre fram.

Av Ingela - 19 mars 2010 17:24

Jag var på G-kliniken och träffade min doktor i torsdags för att jag har så konstigt ont i mina händer om mornarna.......

Hon tyckte inte alls det var konstigt, eftersom nerverna reagerar på cellgift och strålning så kunde det bli såhär........ alla människor reagerar olika och min kropp är ju inte olik andras *ler* Jag måste ge min kropp tid att läka sig från detta fruktansvärda gift........vilket jag trode skulle vara ur världen efter ca en månad   så dumt av mig att tro något sådant *s* Ack vad jag bedrog mig själv.......nä jag får nog vänja mig vid tanken att min kropp aldrig blir detsamma igen.


När jag ändå var hos min doktor berättade jag att jag inte kan somna vissa kvällar, tankarna gör så att jag inte kan somna och då kliar det oxså över hela kroppen, vilket jag själv tror är stressrelaterat....... Så hon skrev ut Theralen, det ska jag prova först och skulle inte det funka så bra så ska jag prova Atarax som hon oxså skrev ut.

Så igårkväll tog jag Theralen och hoppades att jag skulle få somna. Efter en timma var jag riktigt riktigt trött och efter två timmar kände jag mig nästan som full........ Det stod på flaskan att man skulle ta det 1-2 timmar innan sänggående..... Strax efter tio la jag mig......tänkte 2 sekunder sen somnade jag Men fy fan när klockan ringde i morse   kände mig fullständigt väck och hela dagen har jag gått som i dimma....... När jag kom hem vid halv tre fick jag lägga mig och sova men inte fan hjälpte det
suck* fortfarande trött.

Undrar om jag vågar ta den medecinen igen ??? Eller om jag skall hämta ut Ataraxen ?? Fast jag borde ju testa Theralenen igen........  jag ska ju inte ta det om jag skall upp vid sju dagen efter *ler* Men vad gör jag om jag inte kan somna en kväll och ska upp tidigt?? Ett val mellan kolera och pest *s*


Men jag har ett mindre orosmomont.......*ler* Tjejerna har skrivigt på köpekontraktet till min lägenhet så nu tar de över här den 29/4....... känns både skönt och sorjligt. Sorjligt för att jag har älskat min lägenhet och verkligen trivts men härligt för att jag äntligen får ett hus med en egen trädgård.

Men det som kändes extra härligt var att en av tjejerna verkligen fasnade för lägenheten och tyckte om mitt älskade kök med kaklet och luckorna *ler*

De har lovat attjag får komma hit och hälsa på     Gulliga de är.

Av Ingela - 16 mars 2010 21:43

Vilken resa det varit med försäljing av min lägenhet *s* Hoppas jag slipper vara med om detta fler ggr......... lägenheten är reserverad och kontrakt skall skrivas på torsdag   Sen ska bara tjejerna bli godkända av föreningen.... men det ska vara synnerliga skäl om de inte blir det.

Ska bli skönt när allt är över och jag kan lägga energi på huset *s*


På torsdag skall jag till G-kliniken och spola port och träffa doktorn ang min värk i händerna ....... hoppas det går bra, Ska försöka få insomningstablette oxså för jag somnar inte om kvällarna *suck*

Det är så mycke som rör sig i huvudet så jag håller på att bli knäpp. Efter torsdag är det ett problem mindre *ler

Så nu är det rensning,packning och städning som gäller   Ledig i morgon så då ska jag gå på de översta skåpen i köket....... det är väldigt länge länge sen de blev städade *s*

Vinden är ju rensad och förrådet fick ju inbrott så där är inte så mycket rensning kvar........ men jag ser possitivt på packningen ......än så länge *s*

Var på Leths igår......det var inte det lättaste men jag tror jag hittat en tapet till mitt sovrum. Sonen vet att han vill ha en vägg svart men sen blev det stopp.......

Storarummet tror vi att vi hittat en brun färg till med en fondvägg men jag har inte visat Pigge på Leths ännu.....han kasnke bojkottar den *ler*

Köket skall vi fixa till sommaren. Måla luckor och stomme och tapetsera om   Lite måste man dra på, man kan inte göra allt på en gång *ler*

Ska njuta bara jag får komma ner där   

Av Ingela - 14 mars 2010 19:20

För första gången på nästan nio månader har jag arbetat helg *ler* men det kändes som om jag var där på fika bara.......Skulle göra ca 1,50 på lördagen och 2.10 på söndagen.......löjligt ju   Men ska man bara arbeta 25% av sin tjänst så är det ju inte mer.

Men som sagt, i morgon går jag upp till 50% och då är det i snitt fyra timmar per pass....... lite mer än två timmar *ler*


Att gå iväg till arbetet vid kvart över 8 på lördagsmorgonen kändes bra. Efter arbetad tid stack Tina och jag iväg till PingstKyrkans Secondhand....... lite fynd gjorde vi (som vanligt) Efter det kunde jag inte låta bli at sticka inom HIF second hand och hittade dessa väggljusstakar (det var 2) för 20:- *ler*


Det har även varit man och barn fritt i helgen. Sonen har varit iväg hela förra veckan på prao och bott hos pappa och i helgen var han på konfaläger. På sportlovet var han i Österrike med pappa  

Peter var hemma hos sig i Stockholm och tog det lugnt på sitt lilla vis, på stan och fottade säkerligen *ler*

Man behöver den här lilla ensamheten ibland och bara få rå om sig själv. Ta ett glas vin och äta något gott och bara slöa i soffan.

Eftersom jag inte kunnat sova ordentligt på ett tag knoppade jag in vid halv tio i gårkväll och gick upp halv tio i morse *ler* Nu har jag tagit igen alla förlorade sovtimmar så jag somnar väl inte ikväll  

Det har varit så oehört mycket i huvudet på mig....... Ulf, lägenheten/radhuset och mitt alltihop min egna sjukdom...... Drömmt om att jag har fått en knuta i det andra bröstet *suck*Som tur är ha det bara varit en drömm.


I fredes var vi alla från jobb och hälsade på Birgitta och hade med oss en ostsmörgåstårta, mums så gott det var. Jag blir så varm om hjärtat när jag tittar på mina arbetskamrater......Vilket härligt gäng och vilken omtanke vi ha om varann. Inte många arbetsgrupper som har det på det viset *ler* Jag är glad att jag har dem och tacksam för att de vill vara mina arbetskamrater. De är värda guld och ros  Tack för ni finns.

 



Av Ingela - 11 mars 2010 16:36

Huset fullt av folk och jag vet inte om jag får någon köpare *suck*

uch vad jobbigt att inte veta om ens lägenhet blir såld......... visning men det verkar inte som om någon fasnar för den *suck* Plus att en uteblev......
Men det är väl något man får leva med ett tag eftersom jag gick och köpte ett radhus   

På måndag börjar jag arbeta 50%  YES Fan vad gott det skall bli....... 2 timmars arbetsdag är inte det ultimata *ler* men det är bra att kunna börja så när man varit långtidsjukskriven.

Men det känns bra att komma igång och man mår bättre av att få arbeta lite med kropp och hjärna*ler*

Får se hur länge det blir 50%   kanske 2 veckor *s*........ alla säger till mig att jag ska ta det lugnt men det är svårt....... men jag ska jobba 50% minst tre veckor innan jag tar ett beslut......... Ska träffa min chef och Fk den 31:e och då ska vi prata om när jag skall gå upp på 75%..........


Nu ska jag hem till Tina på syjunta....behöver lite possitivt tänkande när det gäller försäljningen av lägenheten *suck*




Av Ingela - 9 mars 2010 15:07

Solen värmer och snön börjar smälta bort   Underbart att värmen böjar komma så smått och marken blir bar. Och att man kan komma fram överallt utan att behöva köra upp i en massa snödrivor. Denna vinter har varit lång,dryg och seg *ler*


Tyvärr är jag fruktansvärt trött....... så fort jag går och lägger mig på kvällen kommer tankar och funderingar och jag kan inte somna. Att min vän gick bort i cancer har rört till det i min hjärna och jag tänker aldeles för mycket *suck* Jag har börjat bli rädd att min cancer ska komma tillbaka och jag har kli över hela kroppen....... Funderar på att ta kontakt med Fenix och be om hjälp faktist.
Funderar oxså på att prova Floting, det sägs att 45 minuter i en sådan är som 4-8 timmar djupsömn.....något jag skulle behöva nu.


Sen tror jag oxså den kommande flytten och föräljning av lägenheten ställer till en hel del *ler* plus att jag börjat arbeta och mycket runt det fackliga snurrar i huvudet.

Men det känns bra och jag längtar till jag är uppe i min heltid, låter kanske lite dumt men då kan jag ta det lite lugnare än vad jag gör nu. Nu ska jag göra så mycket som möjligt på dessa korta stunder.


Har även fått en förfrågan från en ag representant om jag vill gå en utb i "De sju goda vanorna"   och jag blev jätte glad för att jag fick förfrågan *ler* Mitt i all bedrövelse känns det som om allt bra händer nu....... efter allt detta helvete jag genomlidigt. Så ja.... jag är värd allt detta goda *lerstort*

Av Ingela - 7 mars 2010 11:38

I fredes fick jag ett sms från min mäklare att det är 4 st som bokat in sig på visningen av min lägenhet på torsdag   Det är ju bra med fyra....... men det kunde ju varit fler (man är aldrig nöjd) Ju fler som vill ha min lägenhet ju högre blir kaske priset   vi vill ju ha så mycket som möjligt *ler*
Jag planerar, drömmer och längtar efter den förste april då jag får tillgång till huset......... Flytten blir tung men när den väl är gjord blir det lugnt ett tag.


Mitt i all min glädje finns en stor sorg. En av mina närmaste och goaste vänner dog i cancer i lördags och det känns rent ut sagt för jävligt. Denna fruktansvärda sjukdom finns rutomkringen där man inte vill ha den   man slipper inte ifrån den hur gärna man än vill  
Snälla alla ni som läser denna blogg.......skänk en slant till cncerforskningen....... !!!

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards