Alla inlägg under juli 2011

Av Ingela - 29 juli 2011 15:15

Nu börjar juli gå mot sitt slut och augusti närmar sig med stormsteg .......... OCH GETINGARNA!!! Fy f..... vad jag hatar dessa små äckliga fula djur  Det kan inte finnas ngn mening med att de finns ...... de flyger ju bara runt och ser äckliga ut och stör personer som mig ........

Men för för fösta gången i mitt liv, ska jag sitta ute här hemma i min lilla trädgård och njuta av sensommaren och slippa de små fanskapen   Tom kunna ta ett glas vin om jag vill *ler* Jag har handlat ett "myggnät" På rusta för 180:- Billigt

   

Och för att inte nätet skall blåsa och röra sig har jag handlat tältpinnar och fäst nätet i. Finurligt   


I morgon fyller jag år och då har jag bjudigt Birgitta och Jossan på champagnefrukost ........ det ska bli mysit. Kl 14.00 ska vi sen vara hemma hos lilla Glenn för han firar sin 50 års dag och det ska bli trevligt. Man behöver gå på fest ibland och träffa en massa trevliga människor   



  

Av Ingela - 26 juli 2011 10:15

Nu är semestern slut och vardagen skall infinna sig  vilket jag inte tror är så svårt. Om sanningen skall fram har jag faktist tyckt det varit rätt skönt att börja arbeta *ler*

Semester i all ära men man behöver sina rutiner. Och matvanorna och dryckesvanorna ska vi inta prata om ..........  Nä nu är det GI mat som gäller och alkohol och sockerförbud. Inga svårigheter det heller eftersom jag bara har mig själv att tänka på för tillfället    

Det enda som kanske kan bli lite svårt är festerna som vi är bjudna till *ler* . En kär vän fyller 50 och ska ha "kals" plus att jag fyller år samma dag så då får den dagen vara innom parentes.

Vi är även bjudna till ett brölopp i Svedala och då får jag köra för det är min arbetshelg och då klarar jag mig undan från onyttigheterna  ........

Vi var på ett sagobrölopp utanför Bollnäs i helgen. Ösregnade timmen innan men när vi stog nere vid strandkanten och bröloppsparet kom med båten ..... då tittade solen fram   Kvällen blev sagolik  På natten sträckkörde jag hem   30 mil ...... kom hem halv fyra på morgonen.   

Av Ingela - 13 juli 2011 22:30

Träffade en vännina på Hästveda marknad och hon klagade på att jag inte skriver i bloggen .......   Men jisses jag har ju haft semester sen den 14/6 och har inte haft en tanke på den ! Och faktist trode jag inte att det var ngn som fortfarande följer min blogg  Men det var ju trevligt att få veta att ngn kollar in den fortfarande...... får skärpa mig.

Börjar arbeta om 1½ vecka och då kommer man in i sina rutuiner igen *sköööönt*

 6 veckor sem är inte nyttigt ....... inte för vikten och jag som var så duktig innan semestern. Men det är bara till att ta tag i det igen.

Tina och jag har börjat att träna på Actic och det känns skönt. Vi var där halv 8 i morse   


Och vad har jag gjort på semestern då? Inget speciellt faktist....... legat på soffan på framsidan och läst, spungit på *några* loppis och fyndat, mest latat mig *ler*

Men det största projektet vi har gjort det har faktist varit köket. Men det tog inte såååå många dagar att bli klara, ca 5 dagar, och då har vi tyvärr inte fått upp kaklet eftersom det inte kommer förrän efter semestern. Men jag är supernöjd med resultatet och ännu bättre blir det när kaklet kommit på platts     





Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards