Alla inlägg under december 2009

Av Ingela - 30 december 2009 19:19

I morse när jag kom till stationen, klockan var väl 8.15, stog det tåg överallt och överfullt med folk på gångbron. Då var det en tokfan (förlåt uttrycket) som sprang runt på spåtet utanför Hässleholm   så polisen hade stoppat all tågtrafik.

 Kan jag mycket väl förstå pga lokföraren men fy vad denna gubbe ställde till det för alla  dessa människor som hade en tid att hålla.

Jag ringde ner till strålningen och det var lugnt...... de tog in mig när jag dök upp. Träffade en kompis i Malmö senare, vars son skulle med flyg från Kastrup vid nio, och hon hade fått tokköra till Malmö för att sonen skulle hinna med flyget.....

Tåget som skulle gått 7.24 gick ca 8.45 och det åkte jag med, jag skulle åkt 8.24    Men det var ingen flygande start utan vi fick krypa fram på grund av att polisen inte fått tag på denna person som sprang runt på spåret......... men vår lokförare höll på att klippa honom *stön*

 Efter många om och men såg vi hur polisen fick tag på denna tokfan   så då kunde alla tåg som stått still mellan Hässleholm och Eslöv få komma fram till sina mål efter nästan två timmars försening. 
Denna gång var det inte skånetrafiks fel att det var en försening men av fem resor är jag försenad fyra........det säger en hel del om vår tågtrafik *suck*


Har även hunnit med att nyårshandla på Maxi, där var det fullt på parkeringen så man blev rent stressad *s* men när man kom in var det rätt lugnt. Tog inte så lång tid och jag skulle inte ha sååå mycket. Köttet var vi ju och handlade igår, det blev vildsvinsfile och hjortfile *mums*. Jag handlade även ett paket med vildsvinsfärs och ska göra biffar och potatisgratäng på nyårsdagen.....  


Jag önskar alla goa människor GOTT NYTT ÅR och god fortsättning på det nya året.

Av Ingela - 28 december 2009 20:01

Idag efter min strålning, som var redan kl 9.00, åkte jag och min familj till Ullared   Vi var där vid middagstid och knappt inga människor........ kanske som maxi en fredagsem/kväll.

Som jag har längtat *ler*
Sonen hittade en hel del tröjor på herravdelngen.......han har vuxit ifrån barnavdelningen *suck* fast jeansen duger inte däruppe. På sin höjd kan han köpa jogging. Själv hittade jag en tröja bara, den kan jag ha när jag börjar träna. Men jag hittade en hel del annat bra att ha   Snygg lampa till sovrummet och en störtskön pläd mm. Bilen var fylld när vi skulle hem för mannens dotter var oxså med och hon rockade loss hon me *ler*

Nu dröjer det väl till våren innan man kommer dit igen, syrran vill åka dit och då övernatta. Funerar på att boka på motellet som ligger nästan precis vid ingången......slipper man gå så långt.


I morgon ska jag till G-kleniken och ta blodprov, slipper inte undan utan ska ta var 14 dag *suck*.

Efter det ska jag köra ut med Glenn och Carina till Sjunkaröds Vildsvinsfarm och handla kött till nyår. Ja....... det är snart nyår  fattar inte vart dagarna tar vägen......... hmmmmm.

Under dagen reser sonen till sin pappa och ska vara där nere till efter nyår förhoppningsvis kommer han hem dagarna innan skolan börjar för sen åker han till Kläppen med pappa och hans familj.

Jag skall passa på att ta det lugnt då och försöka komma igång med träningen så smått......... kondisen har blivigt lite bättre, flåsar inte längre när jag diskar *s*


Veckorna efter min sista cellgiftbehandling började ngt konstigt hända med mina händer. När jag vaknar på morgonen kan jag inte knyta mina händer eller greppa ordentligt, gör fruktansvärt ont,  känns som om de är fulla av vatten typ. Har inte så mycket kraft i händerna heller...... Ringde till avd iKristianstad och frågade om de varit med om detta men de kände inte igen det.

Min första tanke var reumatism faktist, har fått tid till min doktor så hon får kolla mig.

Som om inte cancern skulle räcka *stön*

Av Ingela - 26 december 2009 10:15

Nu är julen över och det finns massor av mat i kylen   Vi kommer att leva på julmat i många dagar till *s* Att man aldrig lär sig utan ska tvunget handla en massa gott och sen äter man inte upp det.

Nä nästa år då....... *blink*


Systern och hennes familj kom upp och mina föräldrar var här så det delades ut en himla massa klappar. Jag fick en spikmatta av min underbara son, så glad jag blev och imponerad av att han tänkt till. Testade den igår och det kändes häftigt.

Av mannen fick jag en skruvdragare (hade önskat mig en)Så nu kan jag snickra mer *s* och jag fick även Dan Browns nya bok (på cd).

I morgon ska jag börja på boken.......har väl inte tid att gå av tåget, för när man väl börjat lyssna på Dan B kan man inte sluta.


Igår var vi på mellandagsrean hos Siba. Där handlade vi en plattv, vilket vi sparat till hela hösten. Så nu känns det som om vi har tv i hela storarummet *ler*

I morse var vi på Elgiganten kl 7.00   och där fick jag äntligen köpa mig en bärbar dator......... har önskat mig en nu länger.

Så nu blir det inte mer handlade utan nu får vi hålla lite i pengarna. Tur man snart ska börja arbeta igen så man får ut lite mer i månaden. Fast sonen och jag sparar ju alltid till det vi vill ha och handlar inte på avbetalning. Det får man bara i nacken sen........


I morgon börjar pendlingen igen och på måndag ska vi till ULLARE ULLARED   Barnen fick precentkort till Ullared i julklapp *ler* Vi tycker det är en kanonjulklapp för då kan de handla "nästan" vad de vill.


Av Ingela - 23 december 2009 23:39

Tänk att det blev jul i år oxså   Och en vit sådan med är ett pluss...... fast det mesta hinner väl töa bort sorgligt nog. Mysigt när det är vitt och 7-9 minusgrader ute. Då är mörkret inte så mörkt *ler*


I morgon kommer min kära syster med familj och mina föräldrar....... fullt hus alltså och jag har glömt att hämta ut mina lugnande piller på apoteket *blink* Hur skall detta gå *ler*

Nä.... det skall nog gå alldeles ypperligt bra tror jag (annars slår jag den ena ungen med de andra)  

I morgon ska vi  bara koka gröt och göra en pepparkaks cheesecake så det blir en rätt lugn fm.


Och det skall bli skönt att vara fri från pendlandet i hela tre dagar *suck* Fast idag gick det som på räls....... tre timmar fram och tillbaka *ler*


Jag önska alla en riktigt God Jul!!

Av Ingela - 22 december 2009 21:15

I två dagar nu har tåget varit försenat med minst fyrtio minuter till Malmö....... växelproblem sägs det   Fullständigt kaos överallt med både tåg och bussar. Konstigt vad snö och blåst kan ställa till det *s*

Som tur är så förstår de inne på strålavdelningen varför jag kommer försent och tar hand om mig när jag anländer....något försent *ler*

Men jag hinner träffa många intressanta människor varje dag, både på buss och tåg....... alltid någon att prata med *ler* Sen har jag ju mina böcker som jag läser...... två är nu avverkade   Tiden går väldigt fort på tåget när man har en bra bok.


Det största problemet för mig nu är att jag aldrig får ngn riktig lunch i mig....... jag är ju på språng då. Min söta syster har sagt till mig attjag ska bre en go macka att ha med mig och mumsa på. Får väl göra som hon säger  

I morgon ska jag vara på avd kl 8.50 *suck* Får hoppas att det går smidigt med tåget och att det håller tiden. Vill inte bli ståendes i Malmö på lilljulafton 


Men förutom att jag åker buss varje dag försöker jag fixa lite här hemma oxså. Kan ju inte begära att mannen ska göra allt........  sen gör han inte på det sättet jag vill ha det på *blink*

Ikväll gjorde jag och sonen julgodis men gud vilket j-a gnällande på honom.......ont i rygg och nacke för han stog för länge....... formana trillade och tradigt att rulla.... ja jag vet inte allt han gnällde på. Så det slutade med att jag stod där själv i slutet *s* Första och sista året jag gör julgodis, nästa år köper vi  

I morgon ska vi fixa sillen, göra sillatårtan, stoppa skinkan i ugnen och koka gröt och sen kan julen komma.

När allt är klart ska jag, Peter och sonen gå och kolla 2012 på bio.....skööön avslutning på lilljulafton   

GOD JUL PÅ ER ALLA!!!!!

Av Ingela - 21 december 2009 07:59

Jag har blivigt slarvig med att skriva i bloggen och det tycker jag inte om.

Är så trött om kvällarna så jag orkar inte ens tänka på vad jag skall skriva   Får försöka skriva om fm eller tidig kväll.


I kvällsposten kan man nästan dagligen läsa om alla dessa långtidssjukskrivna som blir utförsäkrade efter nyår.......... Jag tycker fruktansvärt synd om dessa människor och kan tycka att även om jag fick bröstcancer så är jag lyckligt lottad. Det kan låta jävligt dumt för cancer är ingen lätt sjukdom och man är inte lättbotad.

Men jag har blivigt av med tumören och genomgått cellgiftbehandling och håller på med strålning och den 1/2 -10 ska jag börja arbeta halvtid och därefter gå upp till heltid. Det har inte heller varit ngt problem med Fk där jag har blivigt jagad utan de har låtigt mig behandlas och läka i lugn och ro.

Det finns de som har det värre än mig, där de är sjuka och tvingas ut i arbetslivet fast de inte har styrka att klara av ett arbete.

Det finns även de som inte ens klarar av att ge sina barn en dräglig jul........ pga av att de knappt får pengar för att de haft oturen att bli sjuka........ och vissa av dessa personer har haft den förbannade oturen att skadas på arbetet och det kallas inte arbetsskada i vissa fall......


Nu ska jag snart åka till malmö och få min dagliga dos strålning.

Av Ingela - 17 december 2009 12:11

Varje år kommer snö och kyla som en överraskning för skåningarna....... det blir fullständig kaos i trafiken.

Idag har inte varit ngt undantag   Åkte hemifrån men tåget mot Malmö 6.42 för att hinna med min tid på strålningen 8.30......som tur var åkte jag i god tid för tåget var försenat en bra stund (och så även bussen) Jag var på avd kl 8.20........*suck*

När jag sen skulle åka hem har de ställt in ett j-a tåg så jag fick sitta på stationen i 45 min innan nästa tåg skulle gå mot Hässleholm 10.28, tåget gick närmare 10.55   men jag har ju inget annat för mig. Hem gör det inget om allt är försenat, det är mest när jag skall till strålningen som jag vill vara i tid.


Igår var jag på G-kliniken och skulle spola min port och fy vad nervös jag var. Hade satt ämlakräm på huden där porten sitter för att jag skulle slippa nålsticket men inte fan hjälpte det......... När Eva satte nålen kände jag det MYCKET tydligt och sen flyttar sig fanskapet så Eva fick dra ut nålen igen*suck*

Så en tjej fick hålla porten på platts när Eva sätter den andra nålen...... snacka om att jag var öm på kvällen *s* Var helt blöt på ryggen när de vara klara av denna stress *suck*

Men till nästa gång vet tjejerna hur de skall göra *ler*

Ska bli skönt när allt detta är över och det är ett minne blott. Men tyvärr tar det väl ett tag till för porten ska ut och sen ska de rätta till det ena bröstet...... kan ju inte gå runt med ett stort och ett litet *s*

Träffade doktorn häromdagen och han sjukskrev mig till den 28/2 -10.

Jag får inte lov att börja arbeta i januari utan ska vila upp mig från alla dessa behandlingar och åkande. Ladda lite battrei kanske.

Men sen får jag börja på halvtid.....


Mina fina hemmasydda kuddfodral är färdiga....... se här *ler*

Jag ska föröka hitta en byro och måla om den.....har hittat i en av mina böcker, hur man kan måla en byro så det ser ut som om det är en massa smålådor istället för flera stora. Måste bara ha ngt att pyssla med........

  

Av Ingela - 15 december 2009 09:36

Dagarnba flyter ihop och jag vet inte riktigt vilken dag det är ibland. Fåt titta extra noga på min lapp jag har med mina strålningstider, är superrädd att jag ska missa någon tid. Det är ju inte samma klockslag varje dag, det är synd för det hade varit lättare att planera.

Men ........ jag har ju inget annat för mig   

Pratade med Fk förra veckan och handläggaren ansåg inte att jag skulle arbeta under tiden jag fick strålning och jag hade inte hunnit med det heller *ler*

Sen ansåg hon att jag inte skulle börja arbeta heltid utan börja på halvtid....bra handläggare.

Fast jag har ju velat arbeta hela tiden och mått dåligt av att gå hemma så hon har ju förstått att jag inte är arbetsskygg utan vill komma igång så fort jag kan.

och nu närmar sig det med stormsteg....... snart jul *ler*


Här hemma försöker jag fixa undan och inte komma på en massa projekt utan lugna mig lite. fast jag kan ju inte låta bli att gå innom de olika secondhand affärerna......

Igår bakadae jag mini mandelmusslor. Hittade små formar typ till knäck och tyckte de passade super ( på pingskyrkans secondhand) . Oftast är man ju så mätt efter maten så man orkar inte en hel mandelmussla utan då bakade jag en mumsbit   


Nu ska jag snart iväg till min dagliga dos i Malmö och även träffa min läkare. Jag är ju bra sjukskriven till den 31/12  så han ska förlänga det idag (inte för länge hoppas jag *ler*).

Imorgon ska jag till G-kliniken och spola min Power port *uch* nervös är jag för det är bara en person som har rört den på mig. Fast förhoppningsvis är tjejen som ska göra det kunnig......annars får hon inte röra mig   

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards