Alla inlägg under augusti 2011

Av Ingela - 29 augusti 2011 09:52

Jag är äntligen klar med ett av mina fynd på HIF loppis   En av mina stolar som jag har målat vit ......... och det blev ski...fint *ler* har en stol till som jag ska fixa till och den ska få stå i sonens rum.

 Denna hamnde i mitt sovrum och passade super. Ibland behöver man fundera på vad man ska göra med sina små fynd och ett tu tre så kommer man på det   

        

Tyget hittade jag ute på p2 när sonen övningskörde *ler* En kille gör möbler där ute och sålde ut möbeltyger. En stor bit tyg för en tia ........ kallar jag fynd   

Byrån som står bredvid skall oxså målas men det får jag göra när jag rymt upp i mitt förråd *ler*. Vågar inte måla inne i huset för hur hade det blivigt om katterna hoppat upp på den nymålade byrån   Tassar i hela huset .... huga !!

Nä jag får nog fixa till lite i förrådet, tur att det är så rymligt att man kan stå där ute och pyssla.

Sonens rum får bli pysselrum sen, där sitter en dörr så att jag kan stänga om fynden jag målar.

Jag har super många tankar och ider och eftersom sonen bor hos pappa mitt i veckorna hinner jag med en hel del.

På söndag är det HIF loppis och jag hoppas hitta något som jag kan pyssla med *ler*




Av Ingela - 28 augusti 2011 21:29

I helgen firade mannen och jag 10 år med att bo på hotell i Malmö   När jag bokade hotellet missade jag att det var Malmö festivalen men det var ju bara ett pluss ........ Underbart väder hade vi  hela dagen   med många öl i solen.

Men det var ju inte så kul 12 på natten när man ville sätta sig ner i lugn och ro och ta ett glas öl. Där var ju folk överallt !!! Kö på gågatan så jag höll på att bli nojjig *suck* Men konstigt nog var det inte så mycket folk på Bichops Arms så vi satt där och njöt av en Minto i sommarvärmen (fast kl var ett på natten).

Vaknade vid tre att det ösregnade och åskade så rutorna skallrade. Snacka om ombytligt väder !!

Sonen har varit hemma i helgen och det har varit mysit att få rå om honom ..... lite *ler* Han vill ju för det mesta sitta framför datorn och spela men det vill ju förstås inte jag. Bio hann vi med och även fira mormor oxså som har födelsedag i morgon.

Den lille vilden hade blivigt tagen för fortkörning nere i Eslöv häromdagen *suck* och polisen ville även sätta dit honom för trimmning av moped vilket han inte gjort  *suck igen* Får se var denna historie slutar ......

Har även hunnit med att måla färdigt min ena pinnastol ....... bild kommer när jag klätt om sittsen   



Av Ingela - 17 augusti 2011 09:21

Vissa dagar tror man att hösten kommit och man vet inte vad man ska ha på sig ...... dagen efter tar man en varm tröja på sig och då håller man på att få värmeslag   Men det är väl så augusti ska vara ........ lite solig, lite regnig och blåsig. Men det gör inget *ler* Jag har ju handlat ett par nya gummistövlar, RÖDA   Som alla vet älskar jag gummistövlar. Min syster skämdes lite för mig häromdagen när vi skulle ner till MixHuset och jag tog på mig de röda "- Du ska väl inte ha dem på dig, det regnar ju inte" sa hon *ler* Men jag skiter fullständigt i vad andra tycker för jag vet att i Stockholm är det trendigt att ha gummistövlar på sig ...... så jag är trendig   Mannen rister bara på huvudet och vet att det säkerligen inte är sista paret jag handlat ........ fodrade till vintern hade ju varit ett pluss!!


Träningen har kommit igång och det känns skönt. Men det är ju inte klokt vilken kondis man har   Testade att springa på löparbandet idag ....... 1 minut klarade jag, hade jag gett mig f-n på det hade jag klarat 1½ !!!!!! En äldre herre spang i ca en ½ timme bredvid mig men jag vet oxså att han tänat rätt länge. Men bättre än ingenting som man brukar säga. En minut blir till två och två blir till tre ........ om tio år är jag uppe i 20 minuter *s*

Träna kan jag numera göra närsomhelst eftersom det inte finns mer än kattorna där hemma som kräver mat. Sonen har tagit nästan allt sitt pick och pack och flyttat till pappa   idag började han på Bergaskolan i Eslöv  Förhoppningsvis börjar han senare några dagar så han kan komma hem till sin mamma ibland och kramas lite *ler*

Det är mycket som händer i hans liv nu. Gymnasium, bil och mc!!!! Så mamma kommer rätt långt ner på listan, tyvärr. Men om ett antal år får jag nog glädje av honom igen eller rättar sagt kanske av några barnbarn. Under tiden ska jag vila upp mig från att ha pysslat om honom i 16 år...... denna tiden är min egna tid nu   Jag tycker inte man ska vara rädd för att ta egen tid, varken när man har små eller stora barn. Man behöver ladda batterierna och man saknar barnen om man varit ifrån varann några dagar. Chris har varit hos pappa rätt mycket i sommar, det märker jag när han är här hemma för han ger mig kramar mycket lättare. Annars får jag tigga mig till en kram *ler*

Men vi får se under hösten hur det blir ........ jag har förberett mig på ensamheten. Har en hel del möbler som jag skall pyssla med. Hittade ett fint möbeltyg för 10:- som jag ska klä om mina pinnastolar med   






  

Av Ingela - 7 augusti 2011 11:50

Två brölopp, ett 50 års kalas och nu Hässleholms festivalen ....... tur att det inte är fler fester sen för min kropp orkar inte fler  Man har ju kommit upp i den åldern där man inte festar tills det är dax att börja arbeta utan man behöver sina 7-8 timmars sömn med 8 liter vatten innan *s* 

Men nu är det säkert  någon som tänker " -men hallå, du behöver ju inte dricka!! "
Även om jag bara tar ett glas vin blir jag trött dagen efter. När vi var i Bollnäs körde jag men var fullständigt slut dagen efter fast det berodde nog på att vi fått för lite sömn. Och ja man behöver inte dricka för att ha trevligt men man blir ändå lite sleten dagen efter  

Syrran min kommer upp och ska gå ut med mig och det blir inte alkoholfritt iaf *ler* 

Bröloppet vi var på igår var i kyrkan och när brudparet kom in så fanns det nog inte ett torrt öga i hela kyrkan. Killarna var lika klädda och supersnygga och känslorna svämade över både för dem och oss andra   Och vädergudarna var med på detta brölopp oxså som tur var   

Tackar Fredrik och Lasse för en underbar em och kväll. Kommer att minnas bröloppet och festen for ever   




Av Ingela - 1 augusti 2011 10:23

I går var det söndag och då gäller HIF's secondhand affär kl 14.00   Hade först inte tänkt köra ner men man kan ju göra ett fynd *ler* Vilket jag gjorde  Hittade två nya stolsdynor och de var inte ens uppackade !! Jag har saknat två stycken som jag behövt till mina solstolar. Och de kostade 10:- styck ........ det kallar jag fynd.  


Men jisses vad folk där var ....... människor börjar upptäcka vad bra det är med återvinning. Istället för att slänga (om det nu inte är trasigt)så skänker man det till HIF eller pingstkyrkan.

För något år sen köpte jag ett fint gammalt soffbord som jag håller på att måla om. Bordet kostade mig bara 225:-

Så kör era prylar till HIF istället så andra får nytta av era prylar som ni tröttnat på   

 

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards