Alla inlägg under september 2009

Av Ingela - 30 september 2009 21:00

Jag har svårt för att komma igång med mitt dagliva liv och bloggandet denna gången..... känns inte bra.

Fruktansvärt trött och sover väldigt mycket och utav det blir man ännu tröttare och segare i huvudet. Som en ond cirkel.

Fick ta mig i kragen på fm för att köra till  maxi och handla lite. Hade ingen frukt hemma och det är ett måste efter behandling....som bomul i munnen när man börjar torka ut *ler*

Jag vandrar mellan köket, soffan och sovrummet och det känns som ett fängelse, ut vill jag inte gå, orkar inte för tillfället Rynkar på näsan men jag får väl ta mig i kragen i morgon.


Jag har ngt att se fram emot på måndag iaf Skrattande. Kommunal ska ha en utb som jag får lov att gå och det handlar om långtidssjukskrivning och hur vi utifrån sektionerna ska arbeta med indragen sjukpenning och rehabkedjan mm. Det passar ju mig ypperligt *ler*

Av Ingela - 29 september 2009 17:03

Det blev behandling igår, till både min glädje och sorg. Men nu ser jag ljuset ännu tydligare i tunneln. 7 veckor kvar sen är det bara läkning som gäller GladGlad

Sov från 14.00 igår till 5 i morse förutom små avbrott med toabesök *ler* Dricker mycke för giftet ska komma ut fortare......

Men jag vaknade av att Alice kräktes och sen skulle hon leka tyckte hon innan hon skulle upp till mig och kela *ler*

Gick sen upp för att få lite mat i magen, längesen jag åt. Idag blir det yoggi för hela slanten med bär och frukt. Tåler inte dofter och det innefattar tyvärr kaffe Rynkar på näsan men det varar bara en vecka som tur är.


Annars har jag nästan sovigt hela dagen. Tittat lite på tv och ätit lite yoggi men det är det enda man orkar. Fick betala räkningarna oxså idag....de betalar sig ju inte själva *s*


Av Ingela - 28 september 2009 21:00

   Behandlingsdag-Helvetesveckan......

Så några andra aktiviteter har det inte varit idag.


  

Av Ingela - 27 september 2009 17:37

Jag kan inte fatta att det redan har gått tre veckor sedan jag fick behandling sist.....och att det är dax i morgon igen Förvånad 

Jag hoppas bara att värdena stigit så mycket att jag får behandlingen i morgon, annars får jag vänta tills nästa måndag. Och det vill jag inte.

Konstig man är....piper för man mår så dåligt efter varje behandling och ändå vill jag ha en i morgon *ler*

Men jag ser ljuset i tunneln........efter morrondagens behandling har jag bara två ggr kvar!!! Åtta veckor!!! Och jag har tre månader kvar av min sjukskrivning. Man kan bli glad för det lilla Glad


I helgen har jag varit hemma själv. Sonen har varit hos sin pappa och Peter har varit hemma hos sig i Stockholm. Jag tycker det är skönt att få vara lite ensam ibland men det är en vald ensamhet. Jag tror inte jag hade tyckt det var så roligt att alltid vara ensam.

Men nu när jag är sjuk behöver jag det ännu mer.....konstigt tycker säker många, när man är sjuk vill man inte vara ensam. Men som jag mår efter behandlingen är det skönast att vara själv. Jag sover mycket och mår man illa orkar man inte prata så mycket. Min son kräver svar när han pratar *ler*

Men i helgen har jag "pysslat" lite. Städat undan och plockat lite här och där. Förberett för nästa vecka för då gör jag ingenting. Sover mest.


Cyklade föresten till Hässleholsgården i fm. De hade prylmarknad inne i Ladan. En massa privatpersoner som sålde saker som de var trötta på, och klart jag var där *s*. De ska ha det i oktober igen sen görs det uppehåll till mars, då jag tänkte försöka anmäla mig och sälja undan alla jag har i källaren. Tror säkert att jag är "frisk" då.

Birgitta blir nog glad för jag hade tänkt att använda hennes garage annars.......fast man vet aldrig, vi kanske kan vara där ändå Flört


Ni som är med i Kommunal,har ni läst den senaste KA (kommunalarbetaren)???? Det är en artikel i den som handlar om att" få tyst på tankebruset". Det är ju precis det jag har efter min behandling!!!!!! Rätt häftigt att det är med nu. Det står även om att hålla fast vid rutiner och vårda sin sömn. Kanon....precis vad jag behöver hjälp med nu Skrattande allt det har jag ju nästa vecka Gråter


Innan jag slutar vill jag berätta att vi har kommit upp i 1850:- till insamlingen åt cancerfonden....... bra jobbat. Tack alla ni som donerat......sprid budskapet så fler donerar!!!!!

Av Ingela - 25 september 2009 16:21

Idag är det en sån här dag då man känner att man bara vill dra täcket över huvudet och gömma sig. Trött, skitont i huvudet och allmänt irriterad Foten i munnen


Bara gjort det allra nödvändigaste idag och ätit alvedon mot huvudvärken.

Varit ute en vända med Carina och handlat en massa gott till en go vän som är sjuk. Men sen har jag inte orkat mer Obestämd


Nu har jag varit och lämnat sonen och hans kompis på björket......tycker inte om det men man får stå ut. Kan ju inte hålla en tonåring hemma, fast man vill. I morgon ska han åka till pappa så jag ska gå en runda till torgmarknaden och sen glo lite på folk *ler* Hoppas det blir fint väder.
Sen ska lilla mor åka till Malmö och titta på Tom Jones i morgon. Han har man fått lyssna på, oavett man velat eller ej, sen man var liten.

Av Ingela - 24 september 2009 13:24

Sen jag kom hem från Göingekliniken har jag bara latat mig ........men nu måste jag börja tvätta. Bor i lägenhet ju och då kan man inte tvätta närsonhelst *ler*. Fast det tar inte så många timmar, sen är allt torrt och vikt.

Sen skulle jag ju göra marmeladen men det kan väl inte vara så besvärligt Obestämd


Det är skönt att ta det lite lugna när man är så trött somjag är nu men inte för länge...........nu måste jag få göra lite *s*


Posten kom precis.....lönekuveret kom och i det står att jag har fått en skuld till AG på 13300.....jag blir så jävla förbannad på dessa lönehandläggare som fan inte kan ha koll på hur lön skall betalas ut till de som är långtidssjukskrivna SkrikandesSkrikandes. Jag tänker inte betala ett nickel förrän jag börjar arbeta och jag kan inte heller för pengarna från FK går till räkningar.....för räkningarna stannar ju inte upp att komma för jag är långtidssjukskriven......

Det var lika dant när jag gick hemma för ryggen då fick jag oxså en löneskuld och fick avstå en hel lön när jag började arbeta.

uch vad arg man blir........inte bra att bli så arg *ler*


Ett glädjande besked har jag fått nu iaf...... De ringde från Kristianstad och talade om att de är nöjda med mina prover. Neutrofilvärdena är uppe på 0.5 och de samlade vita blodkropparna på 2.7 *suck*.Och för att det skall bli behandling på måndag skall neutofilerna upp till 1,5. Vi får hålla tummarna Glad


Och till er alla som donerat (och skall) till cancerfonden....vi har nu kommit upp till 1100:- Nu har vi bara 3900:- kvar. Kom igen ni som inte donerat.......skänk en slant till en bra sak Flört

Av Ingela - 23 september 2009 20:39

Trött, trött och åter trött...........Skrikandes Och det finns en orsak varför jag är så trött.

 Mina blodvärden är mycke dåliga, mina neutrofilvärde ligger på 0,4 och gränsen är 0,5 så jag har varit på Göingekliniken i två dagar nu och tagit prover.

De ringde idag från Kristianstad efter de hade fått provsvaren och ville att jag skulle ta prover i morgon igen....f-n jag kommer att bli helt sönderstucken i armarna!

Neutrofilvärdena var fortfarande på 0,4 men de tittar oxså på helheten av vita blodkroppar och då hade det stigit från 2.2 till 2,4 och det var bättre.

Men skulle jag få feber MÅSTE  jag åka in till kristianstad så jag får penicillin, men jag har tagit febern och den ligger rätt stadigt på 37. Så lite tur kanske jag får ha Oskyldig

Men har jag otur så har värdena inte stigit tillräckligt på måndag och då blir det ingen behandling *suck* men det är märkligt.... hatar behandlingsveckan men ändå blir jag sur om det inte blir behandling på måndag *s*

Jag vill ju ha detta gjort.Ju längre tiden går ju längre får jag gå hemma och strålbehandling drar över jul och nyår.....Och hur kul är det och strålbehandlas julafton och nyårsafton???? (om det nu är så)


Fast jag är så trött så har jag faktist gjort äpple/aprikos chutney i dag på fm. Det var inte så mycket att göra, skala äpple och röra ihop allt sen skötte det sig själv på spisen. Men jag måste erkänna att jag sov hela em efter jag varit på Göingekliniken så någon marmelad blev det inte. Även superwomen får ta det lugnt ibland Obestämd.

Så jag får se hur pigg jag är i morgon, kanske jag orkar göra plommom/äpplemarmelad *ler* kan ju inte sova hela dagen.

Av Ingela - 22 september 2009 22:13

I morse ringde jag min handläggare på fk och var ledsen för att jag går hemma och inte får arbeta.......och hon har inte ändrat sig *ler*. Hon är inte riktigt van vid att få tala om för en sjukskriven att den inte får arbeta *s* utan måste ta det lite lugna...... Klarade jag det skulle jag kunna få gå på utb men då får ju AG betala min lön.

Så lite senare var jag på Kommunal, för de har en utb där som jag ska gå *yes* äntligen!


Var på Göingekliniken och tog det vanliga blodprovet (blodkroppar) idag och för första gången är värdena så dåliga att jag måste tillbaka i morgon och ta om dem Rynkar på näsan.

Pratade med sjuksköterskan i Kristianstad och de vill ha koll på mina värden så att de inte sjunker ännu mer. För om det händer måste jag in och ha penicillin.......så vi får väl hålla tummarna för att de inte sjunker mer.

Skulle det inte bli bättre är faran att min behandling skjuts en vecka framåt och då blir det ännu senare *suck*. Men jag målar inte fan på väggen ännu utan avvaktar tills i morgon em för då ringer de från Kristianstad och berättar hur proverna var.


När jag ändå var ute idag passade jag på att gå inom Pingstkyrkans secondhand *ler* och hittade lite smått och gott där. Tog även en liten fika, vilket jag aldrig gjort innan. Mugg kaffe och en halv fralla 10:-..... som hittat Flört

På vägen hem fick jag slinka inom HIFs secondhand oxså och hittade dessa två fina muggar( 5:-) som jag handlade 2 blommor till.... fint va? Inte mycket som behövs för att det ska bli fint Flört

  


Var hemma hos Lotta på kvällen för hon hade bjudigt dit mig på Tuperware party fast jag var där innan alla andra pga smittorisken. Får försöka vara lite rädd om mig denna veckan. Handlade gorde jag ju såklart ändå *ler*

Jag skall även ha ett party v. 42 (datum kommer) så är det ngn som verkligen känner att de vill komma då så är du/ni hjärtligt välkommna .......


I morgon skall jag försöka göra äpple/plommonmarmelad och äpple/aprikos chutney....spännande Förvånad

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards