Alla inlägg under september 2010

Av Ingela - 29 september 2010 19:31

Var hos frissan igår och klippte mig. Håret växer som ogräs på mig och jag vill inte ha långt hår.

Hur konstigt det än låter vande jag mig vid att vara utan hår när jag var sjuk och trivdes faktist med det. Kommer ihår att det var skönt att slippa hålla på att frisera mig och måla sig. Visst var det lite tradigt ibland för man förlorade lite av sin kvinligthet men det gick fort över *ler*

Drog på mössan och stack till maxi bara sådar. Jag som älskar mössor tyckte det var kanon.

Ett tag funderade jag faktist på att raka mig helt ........ men jag valde att klippa mig kort   Men man vet aldrig *ler*

Snart vinte då ska jag köpa en ny mössa !!



Av Ingela - 26 september 2010 10:35

Här hemma byggs det för fullt och tiden går bara åt till att försöka få kattburen klar. Hela dagen igår byggde vi och det blir kanonbra   Glenn var här och hjälpte till så grunden blev klar sen fixade Peter och jag resten.

Kanonväder hela dagen så det var skönt att vara ute.

 

Idag målar jag och Peter fixar virke mm så han kan bygga dörren till buren. Trode väl aldrig det skulle vara så arbetssamt att bygga kattbur   och målningen är väl det drygaste för allt skall ju målas två ggr !! Färgen har tagit slut så nu sitter jag och vänta på att få lite mer *ler*

 

Ska bli skönt när buren är färdig och kattorna kan få gå ut utan koppel. men faktist så har de små liven vant sig vid kopplet och det funkar rätt bra........förutom när de snor in sig runt stolarna *s* Men de brukar ta det med ro för de vet att jag kollar dem hela tiden och upptäcker det.

Men som Eco sitter gärna ute en stund om kvällarna och då kan man släppa ut dem och stänga fönstert.......så kan de vara där utan att man ska behöva vara rädd att de sticker. För det har hänt och jag måste säga att jag har haft en himla tur med att de kommer tillbaka. Vill bara inte tänka tanken om jag inte fått tillbaka dem     

Några foto på bygget och på lilla damen i korgen.

                 

 

 

Av Ingela - 18 september 2010 15:41

Oj vad längesen jag bloggade   Har tänkt på det flera gånger men inte blivigt färdig att sätta mig.

Det har varit så fruktansvärt mycke den senaste tiden så att jag knappt har haft tid till mig själv .........    En kompis har fyllt 50 och mor har fyllt 70 och till det har det skullat fixas en hel del.
När dagarna varit jobbiga tar jag gärna en vända i trädgården med redskapen så jag kan få rensa huvudet och när det är gjort orkar man inget annat, utan då sätter man sig i soffan och glor på tv.

Jag har även målat dörrkarmarna färdig i sovrummet och köket, bara storarummet färdigt. Ska göra två stykningar där.

Har även hunnit göra om i storarumsfönstret. Tyckte inte det blev bra med smidesstången över alla fönster utan jag spacklade igen de hålen och målade över. Nu har jag satt små gardinstänger istället så man ser ingen gardinstång när väl gardinerna är uppe...... fotto kommer sen *ler* Ska bara sy om gardinerna.

 

Idag skulle vi börjat att bygga på kattburen ......... men dagen gick åt att handla och bestämma hur den skulle byggas. Trode väl aldrig att det skulle vara så besvärligt   Vi vill ha den så stadig som möjligt så vi tittade på plintar ...... men de var ju så stora att det bara blivigt plintar av hela buren *s*

Efter mycket om och men får det bli att vi gjuter i mindre hål och sätter i mindre järnfäste. Bara för att botten ska vara så fast som möjligt.

Så det får vi göra i morgon, sen får jag måla brädorna i veckan som ska sitta på väggen och i taket. Tog semester nästa helg med för då blir det väl bygga av (förhoppningsvis) Köpte putsnät .......dyrt som f-n men de små godingarna ska ha det bäste som finns  Buren blir inte superstor men de kan iallafall vara ute och Eco älskar att sitta ute om kvällarna och kolla "ägorna"

 

Idag när vi var ute och handlade träffade jag en tjej som jag inte sett sen förra hösten, nere på gymnasiemässan för våra barn ...... Hon undrade hur jag mådde nu och om jag tyckte det var skönt att fått tillbaka håret.

Vid sådana här tillfällen kommer jag ihåg hur jag hade det och mår j-t dåligt av det och kan känna hur kroppen tog stryk och hur dålit jag igenteligen mådde. Hon berättade oxså att hon brukar dra mig som exempel och berätta hur possitiv och glad jag alltid var fast jag fått canser och behandlades med cellgiter. Men man kan inte lägga sig platt ner och bara dö....... man måste kämpa lite oxså och försöka se det goda.

Men man glömmer lätt och ibland brukar jag sätta mig ner och läsa igenom det jag skrev när jag var sjuk. Då blir jag glad för det jag har idag   

 

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards