Alla inlägg under mars 2011

Av Ingela - 7 mars 2011 10:49

I helgen var det underbart väder och vårkänslorna svallade över *ler*

På lördagen tog vi tåget ner till min syster och hennes familj för att kolla in deras nya familjemedlem ....... gud så underbar hon är den lilla Elly    Jag är förälskad !!

    

Söndagen var lika underbar så vi åkte till Biltema och handlade ett litet växhus till mig ...... *ler* Någonstans måste jag ju ha mina pelagonier och annat smått och gott. Jag har ju satt några fröer men uch det är ju inte det lättaste ...... kanske varit lättare att köpa färdiga perenner i växthuset *ler* Men mina luktärtet trivs och de blev omplanerade igår. Till helgen ska jag ta fram pelagonierna och plantera om dem och se om de vaknar eller dött fullständigt i vinter   

     

Kattorna var ute i sin inhängnad hela söndags em och tyckte det var riktigt underbart i solen. De tycker om när jag oxså är ute för de vill ju ha lite sällskap. Målade min gamla köcksoffa i brun färg som stöter bort vatten så nu står den i buren så grann så.

  

Jag är ute mycke på Tradera och loppisar för tillfället och det är ju inte klokt vad grejer det säljs ........ jag har upptäckt ett par saker på auktion/loppis som jag har här hemma ..... bla denna vågen ...... den gick för närmare 200:- Även kopparkanna har jag och de ligger närmare 150:-  Man ska inte göra av med saker utan gömma undan allt i en låda ...... det blir modernt igen   

     








Av Ingela - 2 mars 2011 16:57

Jag har börjat handla på Tradera ...... på gott och ont. Man blir lite beroende och är inne varje dag, söker, bevakar och budar. Jag måste försöka komma ifrån det. Bestämt mig att jag nu har köpförbud ....... ska bara *s*

Men detta tyget köpte jag förra veckan och det är hur snyggt som helst ......

  

Ska måla karmstolen vit sen åkr tyget på. Fint fint blir det   

Dessa snygga saker hittade jag nere på Mixhuset ........ lite lyxit (och inte sååå dyra heller :-) )

     

Men jag längtar till loppisarna kommer igång ..... en speciell känsla när man får rota runt och göra de där fynden man drömmer om. En polare och jag har bestämmt att vi ska sticka iväg en helg upp i skogarna och mot småland ...... vi kanske hittar den där ladan med stort L med alla fynd   


Häromagen var Maggan här inne och hjälpte mig med lilla Alice ....... hon har haft stora tussar i pälsen som jag inte fått rätt på så vi klippte av dem.Alice var inte glad på oss men hon var ändå superduktig *ler*

  





Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards