Alla inlägg under februari 2011

Av Ingela - 19 februari 2011 17:53

Var hemma hos min kära arbetskamrat idag och fikade. Hon hade varit på förmedlingscentralen i Tyringe och fyndat ........ Och detta mina vänner måste jag dela med mig. Den är så ful så jag vill oxså ha den *ler*

  

Visst är den häftig   

Jag fick lite städnoja idag när solen lös in genom fönstret och visade alla katthåren *skrik* Har varit iväg på konferans så jag har varken hunnit eller orkat dammsuga om kvällarna och det visade sig idag  .......

Gubben körde till trästället så då drog jag fram damsugaren och började fixa här hemma. Och då blir det mer av det än bara damsugning.

Jag fick planterat min gardrobsblomma som stått i vatten och jag fick in min morfars kökssoffa i köket.

Men bäst av allt ....... fönstret jag tiggde till mig på tippen *s* det plockade jag in och ställde på platts   


Fast det ska målas och chittas sen blir det superfint.

       

Sonens första gåskor fick hänga där oxså *ler*  




Av Ingela - 10 februari 2011 18:51

Idag hade jag en ledig dag och har fixat lite här hemma.

Jag blir så inspererad när jag är ute och tittar på andras bloggar och hur det fixar och går på loppisar   Så idag fick bli en liten pysseldag......

Har en bild på min lilla mormor när hon är liten och detta gjorde jag med fotot. Har sett det på en annan blog. Satte fotot på ett ark noter och limmade en bit spets runt fotot.

    

Hittade gamla noter på PingstKyrkans secondHand. Har snurrat lite noter runt ljus oxså och dessa flaskor hittade jag på HIF second hand ..... halva priset *ler*

  

Jag har även köpt snygga dörrknoppar på Tradera och de ska sitta på garderobsdörrarna i hallen. Var hos Pigge idag och handlade färg som jag ska måla över det ena hålet på dörren. Färg blir det över i massor så jag ska nu bli färdig att måla karmstolen jag har i hallen   

        

Blir så glad när jag får fixa. Det har ju varit ruskväder hela em så det är gott att vara inomhus.


Av Ingela - 5 februari 2011 11:02

Sitter och tittar ut genom köksfönstret och är glad att jag har ett varmt och skönt hem. Fy vad det blåser och regnar   Men jag ska inte skriva att jag är glad att jag slipper gå ut ........ för ut skall jag *ler* med mina nya fina gummistövlar

  

Andra köper kläder och finskor ...... jag handlar gummistövlar. Nu har jag tre par   Man får ju följa modet i huvudstaden *ler*

Jag hade tänkt att försöka sätta de frö jag köpte över nätet ....... problemet är att jag har inte plats för alla dessa småkrukor. Men söta snälla fru Larsson har lovat att jag kan få ställa dem i hennes gömda rum, så jag får väl köra dit och röja undan lite. Tur man har vänner med gott om plats   Jag undrar bara om jag får plats med alla dessa blommer, fast jag har alltid tyckt det är fint med många blommade blommor i rabatter. Sen hade jag tänkt sätta en del i stora krukor att ha på framsidan vid trädgårdsmöblerna. Där såg så tomt och tråkit ut i sommras. Behöver lite färger där.

Häromdagen gjorde jag en virkad duk till en liten skål ....... läste det i en tidning och och var tvungen att testa. Man skulle blanda trälim med vatten till typ konsistens mjölk, sen skulle man plasta in en skål och lägga duken över och pensla på limmet. Det blev faktist häftigt och kära mor blev glad när hon fick den.

  

Jag hittade även min specialsydda klänning som jag hade när jag var nyfödd och hängde upp den på väggen *ler* Säkert ingen som tror det men jag vägde 1,5 kg när jag föddes   

  

Som avslutning får jag väl lägga ut några fotto på snyggingarna och livsnjutarna.

      

Ha en skön och blåsig helg. Håll i rocken när ni är ute!




Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards