Alla inlägg under maj 2010

Av Ingela - 31 maj 2010 10:32

I lördags fick jag äntligen tid att besöka Pingst kyrkans second hand   Och jag fyndade oxså *ler*

Jag har velat ha ett litet bord på en av väggarna i mitt sovrum..........och i lördags hittade jag ett......50:-...... inget att knussla med *ler*

    

Av Ingela - 28 maj 2010 19:30

Jag förstår inte vaför veckorna är så korta....... veckan består av måndag och fredag och jag har ingen aning om vart de andra dagana har tagit vägen .............   Jag har alltid ngt att göra, ännu mer sen jag köpe huset. Tyvärr har det inte blivigt många loppisar och pyssel........ men i morgon SKA jag till Pingstkyrkans loppis....... Men jag ska inte klaga för jag tycker det är mysigt och jag trivs med att ha börjat arbeta heltid. Bättre att ha ngt att göra än ingenting alls *ler*


I morse började sonen sent i skolan så vi satt på altanen och åt frukost *ler* Vi mös hela familjen, kattorna var oxså ute oxch solade sig. Sen blev det trädgårdsarbete hela fm innan regnet kom. Börjar få rätt på rabatterna och flyttat eller gjort av med alla lökar som varit huller om buller, jag gillar ordning och reda, även i rabbaterna   


I helgen ska vi fixa hyller och avloppsrör till tvättmaskinen och kanske hinna fixa till förrådet för på kvällen är det ju crusing så då får man ju gå dit och titta på bedrövelsen (och minnas hur man själv var *s*)

Av Ingela - 22 maj 2010 17:56

Idag har jag varit på min gruppbostad och arbetat full tid och det känns för j-a bra   även om jag fick sova lite på rasten *s* I morgon har jag 12-21 och är det fint väder ska vi åka hem till mitt nya ställe och fika. Kan ju vara lite trevligt och så blir inte dagen så lång om man hittar på ngt ett par timmar.


Fick ett brev från FK häromdagen att jag blir utförsäkrad i slutet av juni.......... så det var ju i grevens tid att jag kom igång på min heltid, Fast hade jag behövt så hade det nog inte varit några svårigheter att ansöka om förlängning eftersom jag hade cancer. Det är ju en av de sjukdommar man kan få förlängd sjukpenning av. Tur eller otur   ???


Fick även kallelse till mammografi i Kristianstad i slutet av denna månad. Ska bli skönt för jag tycker jag har knutor överallt *suck* Ibland kan jag inte låta bli att fundera på om det skall komma tillbaka. Doktorn sa ju att Porta caten jag har insatt låter de ju sitta kvar ett år efter behandling för det var störst risk att cancern kom tillbaka inom ett år (om den nu skulle komma)........... så alla kan väl förstå att jag längtar till jul *ler*

Skämt och sido........cancern skrämmer mig inte så mycket men cellgiftbehandlingen   huga vad jag mår illa bara jag pratar om det........gud hjälpe mig att jag aldrig får vara med om detta helvete igen.

Oftast glömmer man dåliga saker efter ett tag men i tisdags var jag på G-kliniken och spolade porten, rengöringen och förbandet syrran satte på mig gav mig klökningar så hon fick ta av det och tvätta med lite tvål. Vissa dofter förknippar jag med cellgiftbehandlingen....... undrar när det ska försvinna ????


Funder lite på om kroppen repat sig någerlunda från detta gift. Fick höra av en person vars vänninna hade haft cancer (ett halvår innan mig) där hon har samma symtom som jag i sina händer och även fötterna....... kan förstå nu varför jag har ont i fötterna .......... men hon gick och fick fotmassage en gång i månaden. Så olika människor  reagerar....... fast mina fötter hade nog älskat fotmassage *ler*


Men något annat trevligt......

I går var jag , Tina, Peter och många fler från Kommunal på after work på Harrys. Kommunal bjöd medlemmar på en liten buffe (dryck fick man själv stå för) och så var där en politiker som man kunde ställa frågor till. Mycket trevligt och stor tack till Anki och Krille som anordnar detta.Förhoppningsvis kommer detta åter.

Som säkert alla vet är det val i år och Kommunal firar 100 år

    

Har man humorkort har man rabatt på afterwork mån-tor 16-22. Snacka om att jag och Tina ska dit fler gånger. Vi gick hem strax efter halv åtta och då var det fullt vid alla bord. Trevligt *ler*


Sen vill jag bara säga en sak till innan jag slutar tragga..........

VARMT    innser att jag tycker om stilla sommar regn där man kan ha sina gummistövlar och bara en liten tröja........ är ingen älskare av denna värme.

Av Ingela - 18 maj 2010 21:35

Äntligen är vår flytt över och vi har börjat komma iordning. Det mesta är gjort och inga tunga saker kvar.

I helgen tapetserade vi min fondvägg och peter och jag byggde tavelhyller och dörrkarmar. Superfint blev det. Nu ska jag bara bli färdig att måla dem........  

Jag märker att jag har att göra.......vilket är helt ok.......men bloggen blir tyvärr lidandes........ Men jag trivs och älskar mitt nya hem *ler* Underbart att ha trädgård även om den inte är så stor. Kryddorna har kommit till nytta och fortsätter nu värmen kan jag sätta lite sallad mm  *myser*


Idag gick jag upp till heltid   och det känns mycket bra *ler* Nu kanske det kan bli så normalt som är möjligt.......tyvärr blir det inte som förr......bara nästan *suck*


I morgon bär det av till Jönköping och Elmiamässan. Ska bli roligt, har aldrig varit där förr. Blir en hel del arbetsmiljö *ler*


Ett foto på den snygga fondtapeten i mitt sovrum och de snygga stolarna jag köpt....

  

Av Ingela - 12 maj 2010 21:21

Lika mycke som jag är stolt över min son kan jag bli så j-a trött på honom så jag kan kräka. Det har visat sig (ännu en gång) att han inte gör läxan som han ska och proven pluggar han inte på heller ............

Hur ska man bära sig åt ???

När vi pratar om det här hemma skyller han på andra och påstår att han pluggar. Icke om man hotas med att få IG på franskan när han legat på plus VG innan........


Känner defenetivt inte för att hjälpa honom med moppelektioner och absolut ingen moppe heller ........ Känner mig så fruktansvärt besviken och ledsen på honom *suck*

han fick stänga ner datorn och sitta hos mig hela kvällen, tror att det är ett rätt bra straff för datorn har blivigt ett behov för honom   

Tyvärr jobbar jag i morgon och kan inte kolla honom...... och skolan hade stängt när jag läst mejlet från läraren så han har inte böcker hemma.......fan .......


Tur han ska hem till pappa i helgen så jag får fundera och inte säger fel sakor till honom........känner för att skrika på honom   


På lördag är det loppis i Mala.......jag skall dit och slåss med alla andra *ler* Efter det ska jag och min man bygga lite i huset. Finns lite att fixa. Vill ju få upp lite på väggarna och packa upp de sista lådorna.

Ska köra hem Maries lådor till henne som jag lånade och köra näst sista vändan till tippen. har lite i mitt förra boende, källaren som jag ska ta oxså......sen.

När det är borta har jag STOR plats i förrådet så där ska jag greja lite oxså. Märker att jag alltid har ngt att göra.........

Jag har varit och köpt koppel till Eco oxså så nu är kattorna ute på gräsmattan och myser (vid vackert väder) Eco tar små skutt och tuggar gräs, ser verkligen på honom hur han njuter av att få vara ute.

Några vackra kattfoto *ler*

     

Av Ingela - 8 maj 2010 17:06

Idag har min son konfirmerats ......... gud så söt han var i sin vita "klänning". Fick nästan tårar när de kom in i kyrkan, min lille gosse *suck* Kommer ihåg när han gick i tren och han skulle vara stjärngosse....... känns som om det var igår. Men tyvärr blir ens barn stora och förblir inte små   

Efter kyrkan blev det fest hemma i vår förenings lokal med smörgåstårta och vanlig tårta. Och så fick han ju en massa presenter !!! Fast det var ju mest pengar eftersom han önskat sig det.... han sparar till en ny mobil.


Nu sitter vi i soffan och är helt slut och bara latar oss. Ikväll blir det tidigt i säng. I morgon är det kyrkan som gäller, då ska vi ta nattvarden *ler*

På em är det HIF LOPPIS   första iår för mig....... ska bli roligt *ler*


På jobbefronten bara rullar det på. Jag har nio dagar på 75% kvar sen är det heltid som gäller. Lite trött är jag måste jag erkänna och ska bli skönt när jag fått lite ordning här hemma så jag kan börja varva ner lite   (trodde jag) jag har alltid att göra. kanske jag kan hitta ngt roligt på loppisen jag kan måla eller fixa med *blink*

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards