Alla inlägg under maj 2011

Av Ingela - 19 maj 2011 10:30

Jag har börjat äta GI mat, till en stor del för att jag vill gå ner i vikt men jag tycker maten man äter är sund och bra för kroppen. Vem som helst kan börja med GI, bara att ta bort potatis, pasta och ris   

Under en längre tid har jag haft super sug efter gott om kvällarna och har jag inte haft godis hemma har jag tagit en whisky   Men så visade en arbetskamrat en bok för mig som hon följde"6 kilo på 6 veckor" av Ulrika Davidsson och Ola Lauritzon. Bara GI mat!  Jag lånade den, läste den och bestämmde mig för att detta är min grej   

Nu är jag inne på vecka 3 och har gått ner 4 kg  och krymt 3 cm i midjan   

Fösta veckan var jobbig innan man kommit in i alla dessa maträtter och mellanmål. OCH DYRT SOM F-N !! Fast det var första veckan när allt skulle handlas in. Nu blir det nästan som innan fast man äter inget socker och kolhydrater *ler* fast jag köpte mig ett 70% choklad där jag tar en ruta på kvällen om det är rent besvärligt. Men det har gått över förväntan faktist   

Men det är ju inte bara maten som gör det kära vänner *ler* man måste motionera lite oxså. Min bil har fått spindelnät på sig *s*

Men igår tog jag en liten whisky för att fira att jag avgått som ordförande i den förra föreningen jag bodde i (plus en liten bit smörgåstårta) Jag vill kunna unna mig det lilla men inte för ofta för jag ska ta mina tio kg först.


När jag inte äter eller arbetat pysslar jag med mina fynd (som gubben suckar åt) Jag hittade en liten fotpall på HIF affär sist och fixade till den.....

        

Så fin blev den, hade en bit tyg över sen jag klädde de andra stolarna som jag satte på den. Nu står den så fin i hallen.

Tavlan jag köpte är jag super nöjd med.

   

Den gör sig i sovrummet...... äntligen efter 12 år får den en ram   

I morgon ska jag asa ut söta Birgitta i skogen för att plocka lite mossa till min stol jag köpte på loppis......den ska få sommarblommor på sig *ler*


Ha en skön dag i vårregnet och ta era gummistövlar på er ....... det blir man lycklig av !!












Av Ingela - 8 maj 2011 18:17

Undrar om alla tycker att våren är så underbar ...... med tanke på alla dessa som har pollenallergi   inklusive mig själv ...... Trode det skulle gå över men icke sa nicke *suck* Fått sår i och under näsan som jag snötit migoch ögonen ska vi inte prata om *KLI*

Tyvärr tar det bort en liten bit av glädjen med våren men inte allt   För idag har jag varit på årets första riktiga loppis, HIF*s !! Och där var super mycket folk. Såklart fyndade jag några saker ....... 60:- för dessa prylar .....

 

Tavelram har jag sökt i många år till tavlan som Britt målade till mig och idag hittade jag den *ler* Ska måla den vit. En stol utan dyna ......  en tia ...... ska sätta hönsnät i den och sen sätta en massa blommer    Tyckte jag var rätt piffit faktist *s* En liten griffeltavla, fick nya whiskystenar för en 20:a, billigt ....... och några andra småsaker som jag tyckte var lite fynd.

Innan jag stack till loppisen kom mor och far hem med prylar till mig oxså och det var lite fynd det me ......   Sen har jag (och mannen ) ett litet projekt som vi ska pyssla med när vi hinner (så fort som möjligt) Jag ska ha stegen mot väggen och en massa blommor på den ..... Fast vi måste göra om den lite   

    

Vårruset har vi faktist oxså hunnit med ...... 1 timme och två minuter gick vi på men det var så mycket folk att det blev lite kö ibland annars hade vi gått under timmen. Tyvärr var det svinkallt så man njöt inte fullt ut av maten vi fick ...... Nästa år blir bättre *ler*

    


Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards