Alla inlägg under juli 2010

Av Ingela - 12 juli 2010 20:49

Herre gud vad varmt det är ute.......... och inne är det ännu värre   

Var i Stockholm i helgen och hade en liten minisemester .......... helt underbart. Blev uppassad av mannen *ler* Bjöd på lunch när jag kom upp på fredagen, på Flyt. Räkor med en citronsnapps och ett glas vitt. Lördagen var vi på en båt hela dagen .......svalkande och sköööönt. Där år vi också lite och drack några öl.

Lite tråkit bara att min son var hemma i lägenheten och passade kattorna ....... i denna värme *stackare*

När jag kom hem var det över 30 grader i lägenheten och han satt framför datorn *suck* Så det var till att öppna upp överallt och vänta in åskvädret som  mullrade.

Av Ingela - 7 juli 2010 17:29

Idag har jag varit på min älskade mormors begravning och det var en tung tung fm   Hon somnade stilla in dagen innan midsommar efter att ha levt i 96 år. Jag var där samma vecka och sa förväl och det var inte min mormor som låg där ......... min mormor var pigg och glad och hade alltid något att prata om . Nu bara låg hon där och varken såg eller pratade ......... det var nog väl att hon fick somna in men det gör så fruktansvärt ont. Jag älskar min lilla mormor ju och trodde hon skulle leva forever ...... *snyft*

Fm avslutades hemma hos min mobror där vi alla åt smörgåstårta. Det var trevligt för kusinerna från både Uppsala, Sthlm och Västerås var nere och dem ser man ju inte så himla ofte. Senast på morfars begravning   Får hoppas att vi träffas under trevligare omständigheter nästa gång.


Jag hinner inte med att blogga så mycket nu när det är sommar........ fast jag skulle vilja skriva lite oftare. Jag har så himla mycket att göra ........... både i trädgården och inne. Pluss att jag vill ju inte missa loppisar och secondhand.......


Har faktis gjort ett par fynd där jag ordnade ännu mer jobb till mig *s* men jag älskar det och saknar när jag inte hinner med.

Ville ha ett halmåneformat bord i hallen istf bänken (den ska in på sonens rum) och hittade ett runt delbart bord på HIF inlämna som jag ska måla vitt.

Ett litet bord eller vad man ska kalla det där jag ska klä det med spegel inuti som man kan ha ljus på...... Urnan under bordet fick jag efter mormor.
Fyndade även en stor stor lykta idag på Mixhuset 100:- (339:-) satte den bredvid bordet, blir nog super när bordet är färdigt *ler*

         

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards