Alla inlägg under april 2011

Av Ingela - 28 april 2011 10:38

Helt underbart att våren har kommit med sol och värme   Jobbade hela påsken men kunde dock njuta av denna goa värme.

MEN ....... sen exploderar det och luften blir bara ett stort pollen *suck* man hinner att glömmer detta hemska som händer med en varje vår då björkarna slår ut. Kli i ögonen och näsan som rinner nästan hela tiden   Tabletter och ögondroppar som gäller ....... jag har tur och blir av med mitt efter ett tag mendet finns de där ute som inte blir av med sin allergi på hela sommaren *stackare*


Men lite pollen ska inte sänka mig *s*.

Jag har fullt upp med min trädgård och alla blommor jag vill sätta. Gödslade gräsmattan och det märks nu   Den klipptes i lördags och måste klippas igen ...... men jag ska på med mer gödsel i slutet av maj in i juni för gräset ska växa bort mossan har jag bestämmt *s* Det är ju inte så arbetsamt att klippa denna lilla plätt.


Förrådet har jag börjat att röja in men insåg min begränsning när jag skulle böjade dra i väggarna till det gamla sophuset. Det måste nog min söta gubbe hjälpa mig med för det får nog sågas ner ........


Karmstolen fick jag målat i påsk innan jag gick till jobb. Fin blev den   

     

       Före                        Efter




Av Ingela - 8 april 2011 17:11

Oj vad tiden går fort. Det är en hel månad sen jag bloggade.

Ja jag har hunnit med en hel del, både inne och ute. Köper frö och perenner så rabatterna kommer att vara fulla i sommar *ler* men det gör inget för jag tycker det är fint med rabatter som har många blandade blommor.

Inomhus har det kanske inte hänt sååå mycket. Jag har målat lite möbler och ändrat om lite bland möbler och garderober.

Jag har ju bott här i ett år nu och bott in mig, så nu rensar jag lite och förändrar en del.

Chris och jag gjorde hyller i hans garderob och ändrade om i min klädkammare så nu får vi bättre plats med kläderna   

Köpt ett fint hörnskåp som jag ska måla om (sen) så katternas klösmöbel åkte in i mitt sovrum eftersom skåpet tog dess plats. 250:- på blockat   

 

Jag "hittade" en pall häromdagen, någon som tröttnat på den vilket var tur för mig   eftersom jag letet efter den modellen.

Så jag målade om den och klädde om den i likadant tyg som karmstolen. Den stora stolen skall oxså målas om ........ sen *ler*

       

Kommer ni ihåg att jag fick två fönster på tippen förra året ??

Nu har jag fixat ett av fönstrena och satt speglar i det ....... skit bra blev det.

Peter brukar grina åt mig när jag kommer asandes på mina loppis fynd men tycker det oftast blir fint när jag fixat till det   

    

Och en bild på min fina kruka med hus nummer och på lilla snudan som bara blir fetare och fetare *suck*

    





Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards