Alla inlägg under november 2010

Av Ingela - 26 november 2010 14:14

Om mitt liv ska rulla på så här fort som det just nu gör är jag pensionär om fem år ........ Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om att dagarna går så fort som det gör   Inget fel idet för trivs man med arbetet och det man gör så är det ju ok men det kunde ju sakta ner lite lite grann *ler* jag hinner inte med ju !!

Går upp sex och helt plötsligt utan att jag märker de är klockan fyra ....... hur gick det till ?   Kommer ihåg när man var yngre och timmen kändes som tre timmar *s* Men detgör den långt ifrån idag ..... typ en halvtimme känns den som.


Fast idag har jag hunnit med mycket. Kört sonen till skolan, fikat hos Lotta, städat undan och gått en liten runda. Och nu tar jag det lilla lugna en stund innan jag ska iväg och handla skor till sonen.

 Han har inte velat köpa vinterskor utan tyckte gympisar räckte, fast igår efter de åkt pulka höll han med mig. Skorna var dyngsura och fötterna var INTE varma ska jag säga .....fy, de var iskalla.. Så idag blir det nya kängor *ler*


I morgon ska han åka till Malmö och tävla i biljard med några andra killar och mannen kommer nog inte förrän till lunch..... så jag ska gå på second hand och fynda   





Av Ingela - 21 november 2010 17:30

Nu är det bara 31 dagar kvar till jul.

Vart tog året vägen !!!!!

Jag kan inte fatta att det nu är ett år sen jag slutade med cellgifter   Känns som att det aldrig har hänt....... men jag vill inte glömma det utan komma ihåg och vara tacksam för det jag har idag. För idag har jag det bra och mår bra, iaf fysiskt. Psykist kan jag väl falla ibland och tro att jag har fått cancer i hela kroppen. Men vad jag förstår av andra som har haft canser, så känner de likadant.

Jobbigast är när man känner någon som fått denna hemska sjukdom. Tycker det är många som får den ...... eller ?? Inte fan var det så många runt mig som fick canser när jag var i 20 års åldern ......

 

Nästa vecka ska jag träffa sjuksköterska på kirugen och det känns bra, ska prata lite med henne om dessa tankar jag har. Men cansern ska inte få sätta sig på  hjärnan/tankarna utan jag ska lägga de tankarna i en liten svart låda och lägga på locket. Nu mera tänker jag bara glada tankar *ler*

 

I helgen var Tina och jag och fyndade lite på Second hand. Hittade lite smått och gott bla till en krans för ytterdörren. Alltid lika uppiggande att vara ute med Tina, man får så många nya ideer   

  

 

 

 

 

Av Ingela - 9 november 2010 17:37

Oj vad dagarna rusar. Veckorna består av måndag och fredag, jag har inte den blekaste aning om var tis-tors tar vägen   Tycker att jag inte hinner med någonting längre ......... Arbete dagtid och en massa möte om kvällarna ........ När man kommer hem känns det som om dagen är slut fast kl bara är fem ..... Kan de korta dagarna vara boven ??

  Träningen hinner jag inte med fast jag vill. Prioriterar bort det för att kunna vara hemma med sonen och se till att han gör läxorna. Är man borta flera kvällar en vecka behöver man vara hemma och umgås med den "lille" oxså.

 

Men det hinns med lite nu för tiden tycker jag ........ ingen loppis knappt *suck* Och idag var jag på Pingstkyrkans second hand för första gångnen på månader !!!!

Fast det är klart, höstmånaderna är kortadagar, kalla,regniga och mörka så man kan inte  annat göra än dricka the och virka mormorsrutor på "loppisfyndgarn"   

 

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards