Alla inlägg under november 2009

Av Ingela - 30 november 2009 22:10

Fick åka till G-kliniken i morse för att ta prover, de i Kristianstad ville kolla så mina värden var ok. Och de var säkert ok för de har inte hört av sig.

INGEN BEHANDLINGSDAG IDAG FÖR DET ÄR SLUT  MED DET  


Fullständigt slut efter allt ståhej i helgen så idag har jag knappt gjort ett enda dugg. Gick och la mig en runda efter jag ätit frukost. Sover inte som jag ska så jag är helt slut....... Sov en halvtimme sen klarar jag hela dagen *ler*


En polare ringde som oxså går på cellgift....... hon har två ggr kvar sen är hon oxså färdig med den skiten. Men hon ska ha ngn annan sort de sista tre gångerna och hon hade inte mått dåligt alls.....skööööönt att höra. Jag har gått och tänkt på henne flera veckor och undrat hur hon mått.


Men jag förstår inte vart dagarna tar vägen. När jag sätter mig vid datorn och skall börja blogga funderar jag på vad jag gjort under dagen, den har gått så fort   Jag vet iaf att jag städat under vasken och bytat hyllpapper där *ler*

Jag har även  börjat att virka en röd löpare till min mor i julklapp. Eftersom hon inte kan göra sådant själv blir hon så glad, och jag tycker det är rogivande och kul att virka.


Körde sonen till tennisen och passade på att sticka upp till Tina under tiden....... blir rent lyrisk när man kommer in i hennes lägenhet. den är så himla mysig och ombonad. Hon hade varit på både Myrorna och Kupan och inhandlat en massa "bra att ha prylar". Jag blev sugen på att köra dit   hon hade hittat en massa tyger och fransar.......... "pyssel"
Vi bestämde att vi ska träffas lite oftare och pyssla, vi tycker det är roligt men jag hinner inte så ofta fast jag vill så mycket. Jag har ju en massa tv program jag ska titta på ju *ler* får väl börja spela in   


I morgon ska jag till Kommunal och greja lite *ler stort*


Av Ingela - 28 november 2009 16:57

Var hemma hos en av mina närmaste vänner igår och hälsade på. Han hade fått sin första cellgiftbehndling....... grät när jag såg honom eftersom jag vet hur han mår
Denna hemska sjukdom har drabbat två av oss sex vänner som umgås mycke med varann....... och flera i vår närhet har även oxså drabbats eller har haft den. Är det fler som får det eller sjukdommen upptäcks lättare???


Vaknade sex i morse och tankarna snurrade, undrar när jag ska sluta tänka onormalt mycke???? Det blir lite tungt ibland när man inte får sova ordentligt.


Idag har jag bara tvättat och städat..... trött trött trött men i morgon kan jag vila.

Det känns skönt nu när jag sätter mig ner och ser hur rent här är. Har inte kunnat städa med ngn reda på flera månader och jag som vill ha snyggt och städat runt mig *ler*

Tvättat sex maskiner tvätt (tur man bor i lägenhet) putsat alla fönster och nästan satt upp nya gardiner i alla fönster. Storarummet får vänta tills i morgon.

Ikväll ska jag gå bort till en polare och ta en öl. De ska gå på klubb 25 men inte jag. Sonen är på markan och glor på film och är hemma senare än mig Så är det väl att ha tonåring


Börjat fundera mycke på hur det ska fungera att börja arbeta...... tänk om jag inte orkar med det? Innan har jag varit så kacksig och bara velat komma tillbaka men nu när det börjar närma sig blir jag lite rädd. Men det är kanske normalt.

Jag har ju inte arbetat på över fem månader ju. Och allmäntillståndet är ordentligt försämrat och jag måste bygga upp det till den förste februari. Men tänk om jag inte ändå fixar det ???  Uch hemska tankar jag har.

Tror att ALLA mina arbetskamrater, både på Kommunal och gruppbostaden hjälper mig

Av Ingela - 26 november 2009 22:12

Det tär på en att frysa så här mycket  Ena minuten fryser jag och nästa blir jag varm.....någon som känner igen sig *ler* Är det övergångsåldern eller......

De ringde från Kristianstad för att tala om att mina värden är på väg upp *suck* och då passade jag på att fråga om detta fenomen,svettas/frysa.

Cellgiftet(igen)påverkar hormonerna så det är därför jag reagerar såhär........undrar om det slutar nu när jag slutat med behandlingen  


Men kroppen orkar inte hur mycket som helst. Jag har sovigt dåligt nu flera nätter och varit trött flera dagar.Så idag har jag sovit hela fm och tagit det lugnt resten av dagen. Skönt att slappa lite.


Igår skrev jag om att sonens klass skulle bjuda på mat....... jag stannade kvar för där var inte så mycket folk. Och jag blev stolt över min son. De var fyra killar i hans grupp och de hade själva gjort klyftpotatis, hamburgare, bröd och sallad.  mums! Jag vet vem som ska få fixa biffar och klyftpotatis här hemma *ler*


Börjar bli sugen på att möblera om storarummet *s* Sonen höll faktist med mig så vi får se vad som händer i helgen.
Flyttade ett par små spotlight som jag har haft under hyllan i sovrummet, till under ett av köksskåpen. Blev faktist väldigt snyggt. Behövs inte så mycket för att förändra........ jag är uppvuxen med en mor som möblerade om varannan månad, så niförstår varför jag är som jag är *ler* Älskar att fixa  


Av Ingela - 25 november 2009 16:43

Igår var den dagen då jag skulle gå och ta prover för att kolla värdena. Jag visste redan vad som gällde, för det ska väl inte vara annerlunda sista gången *ler*

Och mycket riktigt, de ringde från Kristianstad. Netrofilerna var nere på 0,1 denna gång så det finns väl inga vita blodkroppar kvar i min kropp Cool. Vilken tur att jag inte ska ha fler behandlingar..... annars hade jag väl fått låna lite vita blodkroppar av någon *ler*

Skämt och sido.... det känns j.... tradigt när man har detta hängandes över sig. Äta penicillin för förebyggande och ingen feber vill jag ha annars blir det sjukhuset. Men som sagt vad.....sista gången YES.


Ikväll har föräldrar och syskon blivigt inbjudna till min sons klass för att bli bjudna på mat som de lagat........ FAN säger jag bara för jag vet inte om jag vågar gå dit med detta dåliga imunförsvar. Det lilla kan göra mig sjuk.

Som tur ska Chris pappa, lillasyster och Gittan oxså gå dit. Tänkte jag skulle gå med dit och kolla lite men sen gå hem.

Vid sådana här tillfälle blir man ledsen när man missar dem.

Fast Chris har lovat att han ska laga mat till mig i helgen *ler* får se vad det blir....taco troligtvis för det älskar han.


Har börjat känna mig redo för arbete så jag har varit lite mer på Kommunal och laggt mig i Tungan ute men det har de säkert inget emot *ler*. Gruppbostaden ska jag börja besöka nästa vecka, väntar till värdena gått i topp och det har de säkerligen gjort till måndag. Jag kan ju gå dit och äta lite kvällsmat med dem eller bara sitta och småprata.

Vi har ju en kille där som fyller 50 så det vill han säkert berätta om Guld i mun.

  

Av Ingela - 23 november 2009 22:11

Idag har jag varit i Malmö på strålavdelningen Mas.

Där har jag fått information om min kommande strålbehandling och om hur allt ska gå till mm.

De gjorde en skiktröntgen på mig och tatuerade små små prickar på ett par ställe så att de vet hur jag ska ligga när jag börjar få strålning, ritade lite ringar runt prickarna och fottade mig sen *s*
Biverkningarna........röd, irriterad och ev bränd där de strålar och man kan bli trött, kanske inte av strålningen utan av resandet. Pfh säger jag *s* herre gud......det är ju ingenting mot vad det varit....... vad är trötthet mot cellgift Cool
Sen berättade tjejen faktist ngt roligt...... jag ska badda bröstet och området runt med kallt kamomillte GladDet hjälper mot klåda och irritation och blir mindre "bränt". Ja vi får se...... Så i morgon ska jag inhandla kamomillte *ler*

Så den 7/12 börjar mina utflykter till Malmö. 25 gånger skall jag ner och strålas med uppehåll över helger, jul och nyår.
Trevligt, får man lära känna Malmö lite *ler*

Av Ingela - 22 november 2009 12:08

Oj vad dagarna går fort och jag glömmer skriva i min blogg.......och det vill jag absolut inte missa. 

Även om jag slutat med cellgiftet, och det var mycket pga av det som jag började blogga, så vill jag ju inte sluta skriva här.

Det kommer  snart en ny period i mitt liv som jag vill dela med mig till andra som man kanske kan ha "nytta" av......strålbehandlingen.


Men innan dess har jag mycket jag ska hitta på *ler*

I går var jag på återträff med niorna som gick ut skolan -79......gud vad roligt det var. Träffade en hel del som jag inte sett sen vi slutade men de var sig lika *ler* En av killarna som satt vid mitt bord komenterade att vi skulle fylla 50!!!!! om tre år *huga* men tittade man på alla kunde jag inte få det till att stämma......vi  såg ut som om vi var 36 Glad

Tyvärr var det många som inte kommit men vi som var där hade mycket trevligt. Jag var inte hemma förrän halv två och jag är glad idag att det var jag som körde *ler* Man är inte utevan längre.


Idag ska vi hem till mor och far och äta kalkon Skrattande det ska bli underbart gott. Som tur är har det börjat så smått och rätta till sig i munnen så jag har lite mer smak. Hade varit himla tråkit att inte smaka mors goa mad *ler*.


I morgon bär det av till Malmö och strålavdelningen på Mas och då ska jag säkerligen prova ut formen jag ska ligga i när jag strålas. Får även reda på lite tider och så....ska bli skönt att det kommer igång för detta ska ju vara mitt liv nu fram till mitten av januari Cool



Av Ingela - 19 november 2009 13:27

För varje dag som går märker jag av att mitt liv så smått börjar förändras och det till det bättre.

I över tre månader har jag gått i mysbyxer och linne här hemma....... så fort jag varit iväg och kommit hem har jag tagit av de "vanliga" käderna och dratt på mysbyxorna. Det är slut med detta nu, fast ibland är det ju skönt att släppa loss fettet och dra på mysisarna *ler*

I morse när jag bäddade kom jag på att jag skulle slippa ligga i sängen dålig och sova hela dagarna.......nu kan jag bädda och slippa det Glad Vill jag sen vila en stund kan jag lägga mig ovanpå sängöverkastet och dra en liten filt över mig.

Det kommer över mig oftare nu att det inte blir fler behandlingar, att allt är över (nästan) YES!!!!!


I mose när jag spang här i mina mysisar fick jag för mig att jag skulle åka till Kristianstad och gå på Skopunkten, vilket jag skrev om igår.
Så jag ringde Tina och hon vilje gärna ut på utflykt.Sagt och gjort......vi körde till Kristianstad. Nyss hemkommen med två par stövlar och ett par GUMMISTÖVLAR TYP MC MODELL *S* så nu har jag köpt mig en julklapp.

Jag har länge letat efter någon stövel men aldrig hittat för det är ju inte vilken som helst som duger. Men jag kom bara innanför dörren på skopunkten så hittade jag två par som både dög och passade.

Det känns så himla bra och det verkar som att det var meningen att jag skulle ha dessa skor och kläder....... en liten nystart i mitt liv Glad

Och jag börjar känna mig levande faktist. Smyckena har börjat åka på, klär mig ordentligt och försöker måla mig lite (även om bryn och fransar är bort) och inte spinga runt här hemma och se för jävlig ut.

Tina och jag avsluta utflykten på Max, vilket jag heller aldrig varit på och det var mycket bättre än Mcdonalds. Faast det är slut med detta snart me *ler* Nu snart skall det börjas träna och kanske bli av med lite överflödigt fett som satt sig på vissa kroppsdelar *ler*


Här är foto på mina nya fina skor Cool Eco inspekterade dem så att de dög åt mig *s*

     

Av Ingela - 18 november 2009 21:37

Ibland är det så jävla tradigt att få se sig själv i spegeln.......Inte solat på hela sommare, inget hår, småfet och olika storlekar på brösten *suck* och inga kläder som passar. Föröker unvika speglar vissa dagar..... men idag fick jag så snällt krypa in i provhytten på både Lindex och Kappahl *ler* Men det gjorde inget för jag hittade kläder som jag både kom i och var snygga på mig. Så lycklig man kan bli för det lilla......
Tog en hel dag där jag bara ängnade tiden åt mig själv. Slöade hela fm, tog sen bussen ner till stan och vandrade runt i affärer, tog en fika och vandrade i lite fler affärer *ler* det var vad jag behövde.


Jag ska ju på fest på lördag så ngt nytt måste jag ju ha och sen blir det ringar på vattnet......Kyss


Annars snurrar dagarna på för fullt här hemma. Börjar bli lite mer normal i kroppen så jag orkar fixa lite här hemma och det känns så j..... skööööönt *ler*
Sonen har gått och blivigt förkyld, fattas bara att han ska smita mig sista gången Obestämd Fast det är ju inte så farligt efterson jag inte ska iväg på fler behandlingar *ler* Men jag ska ju ändå vara försiktig eftersom kroppen inte kan "bota" infektioner. Så ngt puss och kel med sonen har det inte blivigt denna veckan Flört


Jag har föresten hittat min önskejulklapp Skrattande fast jag handlar väl den själv om jag hittar den innan jul *ler*

Min granne har handlat ett par gummistövlar som ser ut som ett par mc stövlar *ler* Jag bara dog när jag såg dem......sådana vill jag ha!!!
Skulle behöva köpa stövlar ändå så jag får väl ta bilen till Kristianstad och skopunkten och kolla vad som finns där.
Igår fick jag använda mina lilablommiga gummistövlar till de nya kläderna.....ganska fint faktist men jag tror inte det är ok att ha dem när man går på fest *s* men jag hade gärna gjort det. Älskar mina gummistövlar Cool. Man skulle kanske försökt hittat fodrade.... hmmm......

Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards