Alla inlägg under april 2010

Av Ingela - 30 april 2010 14:46

Oj vad tiden går fort och jag har inte skrivigt i min blogg på länge......skäms på mig   Fast jag har haft så mycket att göra så jag glömt internett och vad där finns *ler*


Flytten gick bra, inget gick isönder och allt flöt på så vi flyttade hela bohaget på tre timmar. Snälla mamma hade bakat bullar och en kaka till oss så vi kunde ta en fika mitt på dagen. På kvällen tog vi en öl och grillade.
Lite ledsen var jag faktist på kvällen och somnade inte förrän två på grund av saknaden av min lägenhet !! jag har ju älskat den och trivts så visst är det med vemod man lämnar den. Fast jag blir glad när jag tänker på vad jag fått   


Igår överlämnade jag nycklarna till de nya ägarna och fick en liten slant på banken.......som försvinner in på husalånet på måndag   Inte mycket över där inte *ler*


Varje dag har jag hållt på i huset.... packa upp lådor och förökt pressa in allt i skåp.......men nu måste jag själv försöka sätta upp hyller i garderoben annars får jag aldrig packat upp de sista lådorna. Plus att jag måste göra tavelhyllor som ska upp på väggarna innan jag sätter upp något. Vill borra så lite som möjligt i väggarna. Fast hyllorna blir väl mannens uppgift *ler*


I helgen är jag själv hemma och jag hade tänkt att jag skulle försöka vara ute i trädgården lite. Hoppas på fint väder i morgon.... idag regnar det *suck*


Alice har varit ute i trädgården i kopplet och tyckte det var rätt trevligt. Den lilla hönan är inte rädd för någonting utan ska vara med överallt.

Eco däremot är en riktig mes och fegar för allt. Trode han skulle smälla av när jag körde igång tvättmaskinen för första gången idag *ler* Får väl sätta ut honom i koppel oxså så han tuffar till sig lite.

Önskade att jag hade kunnat nätat in altanen NU så katterna kan gå ut när de vill, märker att de saknar att få gå ut om mornar och kvällar. Kanske mannen kan påbörja det projektet snart *blink*

Av Ingela - 21 april 2010 21:35

Jag har inte mycket kvar att packa nu,det är bara en massa småplock som jag kan lägga i tvättkorgar och köra direkt till lägenheten. Känns härligt   

Men det tyngsta är framför oss, fast vi är många som ska bära så det ska nog gå undan ......... bara Peter får organisera som han vill *ler*

Det har varit en tung månad med både renovering och packning, plus att jag kommit igång att arbeta ordentligt. Men jag har hela tiden sett slutet i tuneln så det finns ju ett slut på vissa av dessa saker...... som tur är *ler*


Arbetet är jag super glad för att jag kommit igång med och nu när jag är uppe i 75% hinner jag "nästan" med vad jag skall   Fast det har varit rätt mycket facklig på sista tiden så på gruppbostaden har jag tyvärr inte varit på. Någon dag ska det väl lugna sig (hoppas jag) ........... Plus på det lite extra semester pga flytt och konfermation.......... Härligt att leva   

Av Ingela - 17 april 2010 21:28

Flytten kommer med stormsteg och detta är sista lördagskvällen jag är i denna lägenhet   Det är faktist med "lite" sorg i hjärtat jag packar, men ser framemot alla de lördagskvällar i det nya istället *ler*


Hela veckan har jag varit uppe på Djurönäset och läst ITP pensioner   En tung vecka för hjärnan men kroppslingen har jag fått vila. Ingen renovering, bäddning, städning eller matlagning. Bara gått mellan konferanslokalen och matsalen *ler*

Underbar natur och fina lokaler med MYCKET mat ..... säkert gått upp flera kilo.

Men ............ ingenting vara för ever *ler*


Numera arbetar jag 75%    och ser framemot att få prova på ca 6 timmars arbetsdag...... förhoppningsvis går det bra.


Efter en veckas frånvara hade jag en hel del att ta igen   med både målning och packning. I går var jag nere i huset och fixade målningen i mitt och Chris rum, men fick sen åka hem och vila mig en stund. Jag var fruktansvärt trött så jag blev trött av tröttheten......... Trött efter fyra dagars pluggande och rädd att jag inte skulle somna tog jag på torsdagskvällen min insomnade medecin.

Även om jag inte tar så mycket sitter det i lite dagen efter....... plus tröttheten från veckan.......så igårkväll somnade jag 22.00 och sov till 8.00 !!!! helt slut......


Idag har jag varit hemma hela dagen och packat....... förutom rundan till Pingstkyrkans second hand i morse *ler* Fyndade lite som vanligt........ tre ytterkrukor i olika storlekar för 33:- det hade jag inte kunnat betala för en liten bara.......

Hela dagen har jag då packat och tvättat. Tvättat allt som går att tvätta och sen packat ner i lådor....... hela lägenheten är full av lådor   

Som tur är kom mannen hem igår och han har varit i huset och fixat det sista idag.

På måndag ska far och mor hjälpa mig tapetesera och senare i veckan ska även min mobror hjälpa mig köra ner lite lådor till huset...... för på lördag går lasset   


Av Ingela - 11 april 2010 18:41

Idag reser jag till Stockholm för att gå en utbildning i ITP (föräkringar) som jag skall kunna i mittt uppdrag som Regionalt skyddsombud. Det blir säkerligen en lärorik vecka men även jobbig. Åker upp idag för att hinna med bussen som går i morgon bitti till kursanläggningen och då får jag lyxen att bo på hotell i natt..... lite fördel när man offrar en del av sin fritid för att åka upp.


Men det ska även bli skönt att få vila kroppen efer all renovering och målande. I helgen har Peter målat sovrummen och vi har fått klart storarummet. Tyvärr måste jag måla Chris svarta vägg en gång till för det vita under lyser ignom en hel del.

Har även kommit på att jag ska sätta väv på toaletten innan jag målar...... det kommer att bli ännu bättre då.


Men vi har inte bara renoverat utan vi har träffats i whiskyklubben. Tyvärr var detta sista gången för denna whiskyklubb. Eftersom inte Ulf finns hos oss mer och Jimmy och Elna flyttar till Mexico tykte vi andra att vi avslutar denna och startar upp en ny.

Känns lite tungt och man saknade Ulf med alla hans små komentarer........men det blev ändå en trevlig kväll.Lotta hade lyckats med träffen och fått ihop bra whiskysortet.

När jag kommer hem från huvudstaden ska jag fixa till hemsidan så ni som är intresserade kan gå in och läsa lite mer.

Men jag kan lägga ut några foton   


Idag innan jag reste stack Peter till huset och målade och jag flyttpackade   jisses vad prylar man har........ *ler


   


Av Ingela - 7 april 2010 12:24

Mycket har hänt i den nya lägenheten............ lite foto på renoveringen   


       

Mycket ska spacklas och slipas men när det är klart börjar det roliga *ler*

Igår var jag 1½ timme på Leths och valde färg till två rum och en toalett....... tapetprover fick jag med mig hem eftersom jag inte kunde bestämma mig. Ska ha en fondvägg i sovrummet och jag tror jag vet nu *ler*

Lite bilder kanske......

        


I allt detta har jag glömt att skriva om träffen med försäkringskassan och chefen jag hade den 31/3........ En bra träff där fk som vanligt talade om för mig att jag inte fick gå för snabbt fram utan ska ta det lite lugnare   Vilket jag inte förstår för jag tar väl alltid det lugnt  
Men på detta möte bestämdes det att jag skall arbeta 50% till den 15/4 och börja på 75% den 16 april.... vilket betyder att den 17/5 går jag upp till heltid        
Även om det är glassigt att arbeta både 50 och 75 % där jag har tid med mig själv utan att stressa, så är det det ultimata för mig att abeta heltid......... Jag förstår och hör när människor talar om för mig att jag skall ta det lugnt. Men jag har alltid varit i farten, det är min personlighet och jag mår bäst så......... jag kan visst det sova länge en dag och bara slöa men det räcker med en dag *ler*

Sen ska jag inte sticka under stol med att jag får ta mig i kragen när det gäller att fylla almenackan...... den är jag för generös med att fylla   Jag ska vara rädd om mig.


Men nu ska jag hasta vidare till nästa möte........syjuntan har träff ikväll   Kanske komma på en ide om vad jag kan renovera eller måla om...... *ler*





Av Ingela - 2 april 2010 16:13

Numera kan jag titulera mig husägare *ler*.

Var på banken igår och skrev på alla papper om huset, fick nycklarna och blev 890 000:- fattigare....... men vad gör det om hundra år   

Den 29/4 får jag pengar för min lägenhet....... och efter mäklaravgifter och skatt på vinsten blir det några kronor över att lägga in på lånet så den stora summa sjunker lite som tur är *ler*


Igår var vi i huset, jag städade kylen så vi kan ha lite mat där och sen öppnade vi upp en dörr som slagits igen från mitt sovrum in till klädkammaren..... kommer att bli skitbra när det är klart.

Idag har Peter och jag laggt papp på nästan alla golv och målat några tak. I morgon ska vi måla några tak till och sen dra ner tapeter på en av väggana i mitt sovrum. Förra gubben som bodde där har tapetserat runt en bokhylla *sur* så nu ska jag göra en fondvägg där och måla resten av väggarna.

jag blir glad varje gång jag tänker på mitt hus..........glad när jag sitter och småplanerar om vad jag skall göra   


Nu skall jag köra och jobba på gruppbostaden, ska bli härligt. Har inte varit där så mycket eftersom facket mm tagit rätt mycket av min tid. Förhoppningsvis skall det ändras lite.


GLAD PÅSK på er alla som är här inne och läser. Tack för att ni finns och ger mig uppmuntande ord ibland. Tycker jag om   



Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards