Alla inlägg under december 2010

Av Ingela - 30 december 2010 15:34

Vad skall jag ha som nyårslöfte detta året ??

Eller jag skall glömma allt vad nyårslöfte heter och göra som jag tycker ??

man håller ju inte dem ändå ..... jo kanske några veckor och sen rinner det ut i sanden. Bättre att skita i nyårslöftet och göra något vettigt i stället.

Jag skall gå ner femton kg,träna regelbundet, bli en snällare person och hjälpa alla behövande ....... uch vad jag ljuger ........... men så är det ju varje år ....... Nä i år ska jag inte ha något nyårslöfte !!

Jo föresten, ett skall jag ha.

Jag lovar mig själv att ta det lugnare nästa år och inte hasta iväg mitt liv. Det är väl ett bra nyårslöfte?

Alla skulle behöva ta det lugnt i sitt liv med jämna mellanrum. Inte ha några måsten utan sätta sig ner och andas. Min höst har varit under all kritik och jag vill inte leva så för annast tror jag att jag slutar med en stroke eller något ännu värre.....

Men hur gör man för att få hjulet att snurra saktare??

Som ensamstående är det ju inte det lättaste. Jag arbetar "nästan" heltid och är oftast inte hemma före halv fem och när jag kommer hem är det  middag som gäller. Och när maten är klar och äten är kl nästan halv sju .....

Vissa veckodagar har sonen tennisen och som det ser ut nu så kör jag honom och då blir det ju ännu senare innan maten är klar och äten *suck*

Jag skulle vilja köra och träna varje dag efter att jag slutat och arbeta, komma hem och få en bra och sund middag på en halvtimme ........ någon som vet hur man gör?????


Tyvärr vet jag med säkerhet att om några år sitte jag och gnäller för att sonen ska flytta hemmifrån och att jag då inte har ngn att laga mat åt när jag kommer hem från arbetet *s* man blir aldrig nöjd här i livet   

Av Ingela - 4 december 2010 10:42

Att aldrig skåningarna lär sig .......... vintern kommer, det hjälper inte att sticka huvudet i sanden *s* Det blir lika mycke snö för det.

Många bilförare tror att man kan köra som vanligt och de yngre leker med bilen på vägarna.

Det pratas om i både radio, tv och i tidningar om alla som kör av vägen. Jag tror att de som hamnar i diket inte kört efter väderlag   En bil hade volat igår och vi som hörde det undrade hur fort denna bilförare kört ??? Inte fan voltar jag om jag håller en mycke mindre hastighet om det är snö och is på vägen....

Har kört bil i 29 år och al ....... (utamnar inte ödet och säger mer *ler*) och jag har varit ute i alla möjliga väder. Man ska inte vara rädd för att köra bil bara man är extre försiktig när det är oväder. Men det är min åsikt, ingen behöver tycka som jag.   


Jag tycker det är mysit när det är snö och det snöar ....... bara man kan slippa att vara ute på vägarna. Jag har ju uppdrag i Kommunal som innebär att vara ute en hel del på vägarna och om det ska bli en massa oväder och snö håller jag mig nog hemma. Behöver ju inte utmana ödet.

Jag har ju fördelen att arbeta i centrala Hässleholm så funkar det inte med bil kan jag gå till arbetet  .


För ett år sen avslutade jag min cellgiftsbehandling och det firade jag med min syster (med gubbar) på hotell i Malmö. Och det skall vi göra i år oxså   bo på hotell alltså.

Man behöver komma hemmifrån och ägna lite tid åt sig själv. Lyxit att bo på hotell och få frukost serverad utan att behöva göra ngt.

Lite chopping blir det oxså. Kanske några julklappar *ler*






Presentation

Omröstning

Bor du på hotell för att njuta av egen tid?
 Ofta
 Väldigt sällan
 Med jämna mellanrum
 Aldrig
 Hade önskat att jag gjorde det.
 Tycker inte det är intressant alternativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards